مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

آرش نهاوندی: اختراع لوازم جدید تکنولوژیک ارتباطاتی الزاماتی با خود به همراه آورده است؛ هر دستگاه جدید مانند دوربین دیجیتال، آی‌پد، لپ‌تاپ و انواع گوشی‌های تلفن همراه نیازمند شارژ‌شدن یا تجدید نیروی باتری هستند؛ اغلب این دستگاه‌ها نیز در زمان خرید به همراه یک شارژر ارائه می‌شوند.

موبایل

 در زمان خرید، فروشندگان عموما به خریداران توصیه می‌کنند که در اغلب موارد شارژر را با خود حمل کنند اما در برخی از مواقع پیش می‌آید که کاربران موبایل به‌دلیل مشغله زیاد ذهنی توصیه فروشندگان را نادیده می‌گیرند و شارژر خود را در خانه جا می‌گذارند. به‌دلیل تکرار بیش از حد این امر و طولانی‌بودن شارژ تلفن‌های همراه و نیاز مبرم به این گوشی‌ها برای برقراری ارتباط تلفنی، راه‌های ابتکاری جدیدی جهت شارژ موبایل ابداع شده‌اند. در این روش‌ها دیگر از شارژر خبری نیست و کاربران اغلب می‌توانند با به‌کارگیری روش‌های طبیعی، موبایل خود را شارژ کنند. در بسیاری از مواقع نیز افراد و مخترعانی یافت شده‌اند که با اتکا به محصولاتی که قبلا وجود داشته‌ شارژرهای جدید ابداع کرده‌اند. البته در بسیاری از موارد شارژرهای جدید ابداعی فانتزی است.

در دنیای امروز یکی از کارهای جالبی که هر روز انجام می‌شود اختراع دوباره همان محصولاتی است که قبلا از آنها استفاده می‌کرده‌ایم. این اختراع دوباره مزایایی دارد، از جمله اینکه طراحی دستگاه را به‌طور کلی تغییر می‌دهد، کیفیت کار آن را افزایش می‌دهد و امکانات جدیدتری به آن اضافه می‌کند. بنابراین عموما کسی نیست که از این گجت‌های دوباره اختراع‌شده خوشش نیاید. شارژر‌ها لوازمی هستند که هر یک از ما‌ حداقل ۲ یا ۳ مدل از آنها را برای شارژکردن گجت‌های مختلف با خود همراه داریم.
در این مطلب به 6روش شارژ گوشی‌های تلفن همراه با دستگاه‌های ابداعی و همچنین به شیوه‌های طبیعی برای شارژ اشاره می‌شود.

شارژر خورشیدی درختی

این شارژر از ۵۴ سلول خورشیدی تشکیل شده که می‌توانند به‌راحتی و توسط یک سیم رابط تمام گجت‌های شما را شارژ کنند. در ضمن جهت تمام شاخه‌ها را هم می‌توانید خودتان با دست تنظیم کنید که مطمئن شوید حد اکثر نور خورشید را دریافت می‌کنند.

شارژری به سبک تلفن‌های قدیمی

اگر از آن دسته اشخاصی هستید که دوست دارند یاد گذشته‌ها را زنده کنند، این شارژر برای شما ساخته شده است؛ شارژی با طرح و شکل یک تلفن قدیمی، البته این شارژر با وجود اینکه طرحی قدیمی دارد اما باز هم از تلفن‌های قدیمی خیلی پیشرفته‌تر است. این تلفن از مس ساخته شده که طبیعتا وزن آن را کمی زیاد می‌کند. در ضمن بدنه این شارژر به صورت کارخانه‌ای تولید نمی‌شود بلکه تمام بدنه آن توسط هنرمندی به نام اسکات فریلند ساخته شده است.

با یویو گوشی خود را شارژ کنید

نحوه کار این شارژر واضح است؛ حین بازی با یویو، گوشی شارژ می‌شود. البته هرچقدر مهارت فرد در بازی‌کردن با یویو بیشتر باشد سریع‌تر موفق می‌شود شارژ گوشی خود را کامل کند.

شارژر مکعب روبیک

بازی مکعب روبیک یا همان مکعبی که چهار طرف آن را مربع‌های رنگی تشکیل داده و شما باید مربع‌های هر ضلع این مکعب را به یک رنگ در آورید، یک بازی فکری است اما اگر شما به این بازی علاقه دارید می‌توانید از این پس گوشی تلفن همراه خود را با آن شارژ کنید. کارکرد این مکعب خیلی جالب است. هروقت که شما با آن بازی می‌کنید و قسمت‌های مختلف آن را می‌چرخانید، این مکعب انرژی را به صورت انرژی الکتریکی در یک باتری لیتیوم - یون که در میانه آن تعبیه شده ذخیره می‌کند و بعد هر وقت یک موبایل یا دستگاه پخش‌کننده ام‌‌پی‌تری را به آن متصل کنید گجت مورد نظر را به خوبی شارژ خواهد کرد.

شارژ موبایل با تستر

ایده این شارژ قدری فانتزی و خطرناک است. گوشی همراه خود را درون تستر مخصوص می‌گذارید و شارژر (یا همان تستر) با نزدیک‌شدن به زمان پر‌شدن باتری، کم‌کم موبایل را به سمت بالا و بیرون تستر هدایت می‌کند و رنگ چراغش کم‌کم از خاموش به سمت سفید و در آخر طلایی می‌شود و موبایل‌تان را به بیرون پرت می‌کند. اشکال این شیوه در این است که کوچولوهای خانواده ممکن است با دیدن این صحنه تصمیم بگیرند بعدا این حرکت را با موبایل شما و دیگر تستر‌های خانه تمرین کنند.

شارژر بادی

این شارژر بادی زیبا که کاملا هم دوستدار محیط زیست است، موبایل شما را با تبدیل انرژی باد توسط توربین‌هایش به انرژی الکتریکی شارژ می‌کند. گفته می‌شود با مقدار باد لازم برای باد کردن یک بالش، باتری تلفن همراه شما برای 5دقیقه استفاده شارژ می‌شود.

شیوه‌ طبیعی و علمی شارژ موبایل

در کنار شیوه‌های فانتزی و عجیب، دانشمندان در تحقیقات خود روش‌های علمی جدیدی را نیز برای شارژ گوشی‌های تلفن همراه ابداع کرده‌اند.

شارژ موبایل با فریاد

محققان در کشور کره جنوبی می‌گویند از این پس با قدرت صوت انسان می‌توان گوشی‌های تلفن همراه را شارژ کرد و هرچه کاربر حین مکالمه با انرژی بیشتری صحبت کند بر میزان شارژ گوشی وی افزوده خواهد شد. در این روش حتی سروصدای ناهنجار محیط اطراف هم می‌تواند به شارژ تلفن همراه کمک کند.سانگ وو کیم، محقق مؤسسه نانوتکنولوژی در دانشگاه سانگ کیووان شهر سئول ابزار خاصی را ابداع کرده که می‌تواند انرژی موجود در سروصدا را به انرژی برق تبدیل کند. این کار با استفاده از رشته‌های اکسید روی صورت می‌گیرد که لابه‌لای الکترودهای باتری گوشی قرار می‌گیرند. سروصدای بلند محیط موجب فشرده‌شدن این رشته‌ها و تولید برق می‌شود. مجموعه ارتعاشات و تحرکات یادشده برای ایجاد جریان برق لازم برای شارژ باتری کافی خواهد بود. نمونه اولیه این سیستم توانسته از سر‌وصدای معادل ۱۰۰ دسی‌بل، حدود ۵۰‌میلی‌وات انرژی برق تولید کند.

البته این میزان انرژی برق بسیار اندک است ولی برای انجام یک مکالمه کوتاه ضروری کافی خواهد بود.البته اشکال اصلی این اختراع افزایش آلودگی صوتی در محیط‌های عمومی است زیرا افراد هر چه بیشتر حین مکالمه فریاد بزنند گوشی‌شان سریع‌تر شارژ خواهد شد.

کد خبر 134859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز