همشهری آنلاین: گوگل یکی از رازهایش را که به شدت از آن محافظت می‌کرد، فاش کرده و آن میزان برق مصرفی مراکز عظیم الکترونیکی‌اش برای پاسخ دادن به جستجوگران اینترنتی است.

google

روزنامه اتریشی دی پرسه گزارش داد، آنگونه که گوگل به روزنامه «مرکوری نیوز» خبر داده، سال گذشته کنتور برق مصرف این شرکت را 2.26 میلیارد کیلووات ساعت نشان داد.

این میزان برق مصرفی معادل مصرف برق یک شهر بزرگ است. اما اورس هولزل، مدیر گوگل در بلاگ این شرکت تاکید کرد که این کنسرسیوم به شکل گسترده در انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده و علاوه بر این مراکز الکترونیکی‌اش فقط نیمی از برقی را که باید، مصرف می‌کنند.

وی نوشت: دستگاه‌های الکترونیک ما به ازای هر کاربر، کمتر از نور یک لامپ در مدت سه ساعت، انرژی مصرف می‌کنند.

به نوشته هولزل، گوگل با 1.7 گیگاوات انرژی تجدیدپذیری که مصرف می‌کند، بیش از برقی که مصرف می‌کند، برق سازگار با محیط زیست تولید می‌کند.

گوگل سال‌ها میزان برق مصرفی خود را به عنوان یک راز پنهان نگه داشته بود تا در رقابت با دیگر خدمات دهندگان اینترنتی با هیچ مانعی مواجه نشود. روی سرور گوگل، فقط موتور جستجو فعال نیست، بلکه سرویس‌هایی همچون جستجوی ویدئو روی یوتیوب، ایمیل موسوم به جیمیل و شبکه جدید اجتماعی موسوم به گوگل پلاس نیز روی آن فعال است.

کد خبر 145099
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز