سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شبکه اجتماعی گوگل پلاس (+ Google) پنجشنبه (6 مرداد) یک ماهگی خود را با دارا بودن بیش از 20 میلیون کاربر جشن گرفت تا نشان دهد یکی از بازیگران اصلی در بازار شبکه‌های اجتماعی است.

گوگل

به گزارش ایسنا، تحلیلگران می‌گویند عضویت 20 بیش از میلیون کاربر در گوگل پلاس در طول یک ماه نشان دهنده رشد سریع و استقبال از این شبکه اجتماعی است و می‌توان گفت، گوگل پلاس یکی از بازیگران اصلی در بازار شبکه‌های اجتماعی است.

عضویت 20 میلیون نفر در گوگل پلاس در حالی است که کاربران برای عضو شدن باید دعوت نامه دریافت کنند. گوگل پلاس در دوهفته اول راه‌اندازی شاهد عضویت 10 میلیون نفر بود و در دو هفته بعدی نیز 10 میلیون نفر دیگر به کاربران آن اضافه شد.

گوگل پلاس دارای مزیت‌های فیس‌بوک، توییتر و لینکدین (یک شبکه اجتماعی معروف کاریابی) به طور یک‌جاست و به سرویس‌های متعدد گوگل مثل موتور جست‌وجوی این شرکت متصل است.

گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه اجتماعی یک شبکه اجتماعی تکامل یافته‌تر است و در راه‌اندازی آن به حفظ حریم خصوصی کاربران و اطلاعات آن‌ها توجه شده است (بر خلاف فیس‌بوک).

خبر راه‌اندازی شبکه اجتماعی گوگل به نام گوگل پلاس بر اندام، مدیر اجرایی فیس ‌بوک لرزه انداخته است چراکه گوگل با تمامی توان و ظرفیت‌هایش عزم خود را جزم کرده تا فیس‌بوک را از پا در آورد.

more

 گوگل پلاس در کمین کاربران فیس‌بوک

به گفته کارشناسان حوزه فن‌آوری امکانات و سرویس‌های گوگل پلاس به کاربران، مرغوب‌تر از فیس‌بوک است و درواقع گوگل پلاس فراتر از یک شبکه اجتماعی است.

گوگل با توجه به انتقادات موجود به فیس‌بوک، شبکه اجتماعی خود را طراحی و تلاش کرده گوگل پلاس عاری از این انتقادات باشد. به نوعی می‌توان گفت، گوگل برروی این انتقادات موج‌سواری کرده و توانسته است از موجودیت آن‌ها به نفع شبکه اجتماعی خود استفاده کند.

البته فیس‌بوک هم بیکار ننشسته و در تکاپوست تا با ارائه سرویس‌های بیش‌تر و مشابه با گوگل پلاس مانع ریزش کاربران خود و مهاجرت آن‌ها به این شبکه اجتماعی شود.

فیس‌بوک در هفته‌های اول راه‌اندازی گوگل پلاس، کارمندان خود را قرنطینه کرده بود تا سرویس چت ویدئویی را راه‌اندازی کنند؛ اسکایپ، بزرگترین ارائه‌کننده سرویس تلفن اینترنتی و مکالمه ویدویی، در این راستا به فیس‌بوک کمک کرده است.

اما دلیلی که گوگل این پروژه را Google+ Project می‌نامد این است که Google+ در آینده به بخش اصلی هویت گوگل تبدیل می‌شود و کل شرکت را تغییر شکل می‌دهد. پس بهتر است بپرسیم آیا گوگل می‌تواند فیس بوک را شکست دهد؟

more

 گوگل پلاس شد

در رسانه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف مزیت‌ها و برتری‌های گوگل پلاس نسبت به فیس‌بوک آورده شده که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  1. یکپارچه‌سازی با سرویس‌های مختلف گوگل
  2. مدیریت بهتر دوستان
  3. نرم‌افزار کارآمد موبایل
  4. یافتن ساده محتوا برای اشتراک‌گذاری
  5. می‌توانید اطلاعات خود را پس بگیرید
  6. تگ کردن بهتر افراد به تصاویر
  7. امکان مکالمه ویدیویی چند نفره
  8. اشتراک گذری امن‌تر محتوا
  9. گوگل ناظر بهتری بر اطلاعات شخصی
کد خبر 142051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز