جمعه ۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: جی‌میل، زبان فارسی را به عنوان قابلیتی ویژه به افزونه‌های خود اضافه کرد.

gmail

به گزارش ایسنا، غول عظیم موتورهای جستجوگر (گوگل) سرویس ارائه خدمات پست الکترونیک (جی‌میل) خود را فارسی کرد.

امروز گوگل برروی وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که از این پس زبان فارسی هم به بانک زبان‌های پست الکترونیکی جی‌میل اضافه شده و از این پس تمامی فارسی‌زبان‌ها می‌توانند به راحتی به تعامل با این سرویس پست الکترونیکی به زبان مادری خود ارتباط برقرار کنند.

برروی این وبلاگ گوگل درباره هدفش از انجام این کار اعلام شده است، ما می‌خواهیم محصولاتمان در تمام جهان در دسترس و قابل استفاده باشد و این بدین معنی است که ما باید این محصولات را به بیش‌ترین تعداد زبان ممکن ارائه دهیم و به همین منظور تیم‌های جی‌میل و بومی‌سازی با هم همکاری کرده‌اند تا جیمیل را در 53 زبان به مردم دنیا ارائه کنند و امروز این عدد به 54 می‌رسد، چرا که پس از همکاری نزدیک با تیم فارسی ما مفتخریم که فارسی را به عنوان جدیدترین زبان جی‌میل معرفی کنیم.

کاربرانی که علاقه‌مند به فارسی‌سازی زبان جی‌میل خود هستند کافی است طبق مراحل زیر عمل کنند:

1. وارد حساب Gmail خود شوید.

2. برروی نماد چرخ دنده بالای صفحه و سپس «تنظیمات Mail»‏ (Mail settings) کلیک کنید.

3. زبان فارسی (Persian) را از منوی کشویی «زبان نمایشگر Gmail» ‏(Gmail display language) در بخش «زبان» (Language) انتخاب کنید.

4. روی «ذخیره تغییرات» (Save Changes) کلیک کنید.

هنگامی که تنظیمات زبان را در حساب جی‌میل برروی دسک‌تاپ به‌روزرسانی کردید، همان تغییرات در حساب جی‌میل موبایل (Gmail for Mobile) هم اعمال خواهد شد و نسخه موبایل Gmail هم که از طریق مرورگر وب روی موبایل یا رایانه لوحی (تبلت) قابل دسترس است، امکانات زبان فارسی را فراهم کرده است (البته نیاز به پشتیبانی فارسی در سیستم‌عامل دارد).

کد خبر 146404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز