همشهری آنلاین: گوگل در خیلی از بخش‌های صنعت IT اول است. اما وقتی حرف از بازار تبلیغات آنلاین می‌شود گوگل نه تنها آن را در اختیار خود دارد بلکه بدون هیچ رقیبی یکه تازی می‌کند!

google

به گزارش رویترز، نتایج یک مطالعه جدید از موسسه ZenithOptimedia نشان می‌دهد 44.1 درصد از بازار تبلیغات آنلاین در جهان در سال 2010 در اختیار گوگل بوده‌است.

برای اینکه اهمیت این 44.1 درصد را متوجه شوید بیایید نگاهی به سهم رقبای گوگل از این بازار بیندازیم. بعد از گوگل، یاهو تنها با 8.3 درصد در رده دوم قرار دارد.

داستان همینجا تمام نمی‌شود! این مطالعه نشان می‌دهد 8.3 درصد سهم یاهو از بازار در حال کاهش شدید است به طوری که این میزان در سال گذشته 9.6 درصد بوده‌است.

در رده سوم شرکت AOL قرار دارد که با کاهش سهم خود از 2.2 در سال 2009 به 1.5 درصد در سال 2010 روبرو بوده‌است.

البته در بین رقبای گوگل پیشرفت‌های خوبی نیز وجود داشته. برای مثال فیس‌بوک شاهد افزایش سهم خود از 1.4 در سال 2009 به 3.1 در سال 2010 بوده‌است. این مطالعه پیش بینی کرده که با این وضع فیس‌بوک تا پایان سال 2011 از مایکروسافت جلو می‌زند.

گفتنی‌است میزان هزینه‌های تبلیغات آنلاین تا پایان سال 2011 به 464 میلیارد دلار خواهد رسید و این میزان به احتمال زیاد در سال آینده به 486 میلیارد دلار می‌رسد.

کد خبر 153167

برچسب‌ها