چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسنی مبارک روز چهارشنبه 12 مرداد درحالیکه رنگ پریده به نظر می‌رسید با برانکارد به داخل قفس متهمان برای محاکمه منتقل شد.

حسنی مبارک

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنگام انتقال مبارک به محل دادگاه در آکادمی پلیس قاهره دو پسر وی در کنارش در قفس حاضر بودند.

حبیب العدلی وزیر کشور سابق نیز به همراه شش تن از معاونان خود در همین قفس در جلسه دادگاه حاضر هستند.

این نخستین حضور حسنی مبارک در ملا عام از زمان برکناری وی از ریاست جمهوری در پی پیروزی انقلاب مردمی یازده فوریه در مصر محسوب می‌شود.

قاضی دادگاه اعلام کرد جلسه محاکمه بطور زنده و مستقیم از تلویزیون مصر و در ‌آرامش کامل‌ پخش می‌شود. وی هشدار داد افراد خاطی که نظم جلسه را بر هم بزنند بلافاصله از دادگاه اخراج می‌شوند. سپس قاضی دادگاه محاکمه حسنی مبارک (دیکتاتور سابق مصر ) و دو پسر وی یعنی جمال و علا مبارک را با محاکمه حبیب العادلی وزیر کشور سابق مصر آغاز کرد.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد، حسنی مبارک بامداد چهارشنبه بیمارستان شرم الشیخ را برای شرکت در جلسه محاکمه خود در دادگاه قاهره ترک کرد و هواپیمای حامل وی امروز وارد فرودگاه نظامی قاهره شد.

تعدادی تظاهرکننده نیز با تجمع در مقابل بیمارستان خواستار اعدام حسنی مبارک شدند.

مبارک از ماه آوریل و در پی بروز مشکلات قلبی عروقی در بیمارستان بین المللی شرم الشیخ تحت نظر به سر می‌برد.

مبارک هشتاد و سه ساله قرار است تحت تدابیر شدید امنیتی در دادگاهی در محوطه مدرسه پلیس واقع در حومه قاهره به اتهام فساد و کشتن تظاهرکنندگان مخالف دولت محاکمه شود.

چنانچه مبارک مجرم شناخته شود ممکن است مجازات اعدام درباره او اجرا شود.

کد خبر 142135
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز