جمعه ۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: با انتشار اخباری درباره پیگیری محاکمه حسنی مبارک در قاهره برخی از کارشناسان در جدی بودن این محاکمه تردید دارند.

حسنی مبارک

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان می‌گویند نمی‌توانند بپذیرند که ارتش در محاکمه رئیس سابق خود جدی باشد.

بسیاری از فعالان مصری انتشار اخبار مختلف از بیماری مبارک را تلاشی برای نجات مبارک از محاکمه در دادگاه می‌دانند و معتقدند شورای عالی نیروهای مسلح همچنان از حسنی مبارک حمایت می‌کند.

یک مسئول مصری که خواست نامش فاش نشود می‌گوید:  کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مخالف محاکمه مبارکند و عربستان با هدف فشار بر شورای عالی نیروهای مسلح کمک‌های سخاوتمندانه‌ای را به مصر اختصاص داد تا از این طریق پیگیری هر نوع شکایت علیه مبارک را متوقف سازد چنانکه در بحرین نیز تلاش مشابهی را آغاز کرد تا نظام پادشاهی این کشور را از اعتراض مخالفان نجات دهد.

بر خلاف تصور بسیاری از مردم مصر، شادی حامد از مرکز بروکینگز در دوحه می گوید: ارتش مصر از میان حفاظت از منافع ارتش و حمایت از مبارک، اولی را ترجیح می‌دهد و حتی معتقدم اگر ارتش به این مرحله از درک برسد که حفظ منافع ارتش در گرو قرار دادن مبارک در زیر چرخ‌های کامیون است بدون تردید به این اقدام مبادرت می ورزد.

سفیر کویت در قاهره نیز هر چند مخالفت رسمی کشورهای عربی با محاکمه مبارک را رد کرد اما به این نکته اشاره کرد که شهروندان عرب در کشورهای حوزه خلیج فارس نمی‌خواهند سرنوشت کسی که رئیس جمهور یک کشور بوده است اینگونه باشد.

کد خبر 141590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز