همشهری آنلاین: یک مقام ارشد سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به مواضع ضد ایرانی معروف است، با طرح ادعای حمله اسرائیل در سپتامبر آتی به تاسیسات هسته ای ایران، در عین حال درباره پیامدهای خطرناک آن هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، "رابرت بایر" با ادعای حمله احتمالی اسرائیل در ماه سپتامبر به ایران، درباره عواقب این اقدام به مقامات آمریکا هشدار داد.

وی تاکید کرد: حمله به ایران ممکن است باردیگر پای آمریکا را به جنگی بزرگ باز کند و کاخ سفید را دربرابر سناریویی کابوس وار قرار دهد. همچنین این جنگ ارتش و حتی غیرنظامیان آمریکایی حاضر در خاورمیانه را با درجه بالاتری در معرض تهدید قرار می دهد.

این مقام ارشد سابق سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا البته تنها ادعای حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران را مطرح کرد و توضیح بیشتری درباره آن نداد.

خاطر نشان می شود رابرت بایر جاسوس سابق سیا نویسنده کتاب ضد ایرانی "شیطانی که می شناسیم؛ قدرت فزاینده ایران" است که همواره مواضعی خصمانه علیه تهران اتخاذ می کند.

ادعای تلاش یا تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران هر از چند گاهی در چارچوب جنگ روانی این رژیم با چراغ سبز غربی ها تکرار می شود تا به زعم خود جمهوری اسلامی ایران را از ادامه فعالیتهای صلح آمیز و مشروع خود بازدارند، با این حال غربی ها و صهیونیستها به خوبی از پیامدهای هولناک هر گونه ماجراجویی علیه ایران آگاه هستند و بعید است دست به چنین حماقتی بزنند.

 

کد خبر 140570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز