همشهری آنلاین: کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست به دست داشتن سازمان جاسوسی این رژیم در ترور دانشمند هسته‌ای ایران اذعان کردند.

اسرائیل

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد، کارشناسان سیاسی و تحلیلگران صهیونیست اعلام کردند: ترور دانشمند هسته‌‌ای ایرانی در چارچوب جنگ اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران اتفاق افتاده است. کارشناسان و تحلیلگران تاکید کردند همه قرائن و شواهد میدانی نشان دهنده دست داشتن موساد در این ترورها است.

حسن حجازی گزارشگر شبکه المنار در گزارشی در این باره با اشاره به این که اظهارات رسانه‌ای شخصیت‌های صهیونیست تا حد اذعان عملی به مسئولیت موساد در عملیات ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی مصطفی احمدی روشن رسیده است، افزود: این ترور چندان هم با پیش بینی‌های بنی گانتز رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل که به صراحت از وقوع حوادثی غیر طبیعی در ایران در سال دو هزار و دوازده سخن گفت بی ارتباط نیست.

آریه الداد عضو پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: اگر من اکنون رئیس موساد بودم و می‌خواستم به صنایع تسلیحات هسته‌ای ایران ضربه بزنم بدون شک از طرف های داخلی استفاده می کردم. چرا از مجاهدین خلق (منافقین) برای ترور دانشمندان هسته‌ای در ایران استفاده نکنیم؟ امیدوارم ترور دانشمندان ایرانی ادامه پیدا کند.

آلن بن دیوید کارشناس نظامی صهیونیست گفت: خبرهایی را که از دست داشتن اسرائیل در ترور دانشمند ایرانی سخن می‌گویند مردود نمی‌دانم. یک تشکیلات سازمان یافته و بسیار فعال ابعاد مختلف برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار داده است. کسی که عملیات قبلی را انجام داد اذعان کرد که در تل آویو آموزش دیده است. علاوه بر این مئیر داگان از یک سری اقدامات محرمانه و غیرمحرمانه برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای سخن گفت.

در ادامه گزارش آمده است: اظهارات این افراد شبیه اطلاعاتی است که روزنامه فرانسوی فیگارو منتشر کرد و نوشت موساد مخالفان را برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و اقدامات خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای، در شمال عراق آموزش می‌دهد. از سوی دیگر مطبوعات دشمن صهیونیستی بر این باورند که ترورها با هدف به تعویق انداختن برنامه هسته ای ایران انجام می شود اما به ناتوانی این گونه اقدامات از متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران اذعان کردند.

موتی کرشنبائوم روزنامه نگار سرشناس صهیونیست گفت: بدون شک ترور دانشمندان هسته‌ای ایران برای ما خوشایند است زیرا به نظر ما این اقدام برنامه هسته‌ای را با مشکل روبرو می‌کند اما واقعیت این است که ممکن است این اقدامات انگیزه آنها را نیز بیشتر کند.

رونی دانیال کارشناس نظامی صهیونیست نیز گفت: مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران در دو سطح انجام می‌شود. یکی تلاش برای ضربه زدن به عزم و اراده ایرانی‌ها از طریق مجازات‌ها و دیگری از طریق ضربه زدن به توانایی‌های آنها از طریق انجام ترورهاست. با این حال برنامه هسته‌ای آنها متوقف نشده است.

کد خبر 157059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز