همشهری‌آنلاین: دیوید پترائوس طی مراسمی خصوصی در کاخ سفید به عنوان رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) سوگند یاد کرد و متعهد شد در این سمت با تهدیدهایی که پیش‌روی آمریکا قرار دارد، مقابله کند

petraos

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید پترائوس فرمانده سابق نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق و افغانستان که به تازگی پس از 37 سال حضور در ارتش از سمت خود کناره‌گیری کرده و لباس نظامی را از تن درآورد، به عنوان رئیس جدید آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) سوگند یاد کرد.

پترائوس در حالی که کت و شلوار و کراوات بر تن داشت، در مراسمی با حضور جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید در مراسم انتصاب خود با اشاره به تجربیاتش در ارتش به عنوان یک ژنرال چهار ستاره تاکید کرد، این موضوع را می داند که با یک چالش متفاوت در سمتش جدیدش به عنوان اصلی‌ترین آژانس اطلاعاتی آمریکا مواجه است. وی افزود: به دنبال آن است که شرایط سیا را بهبود بخشد.

پترائوس در بیانیه‌ای که از سوی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا پس از مراسم تحلیف‌اش منتشر شد، گفت: من تجربیات دشواری پشت سر گذاشته‌ام و این موضوع همواره حائز اهمیت بوده که از این تجربیات درس بگیریم و از آن در ارزیابی‌های مختلف استفاده کنیم.

پس از آن پترائوس طی پیامی به تمامی کارکنان سیا، استعدادهای مردان و زنانی که در این سازمان اطلاعاتی کار می‌کنند و نیز جرات، صداقت و پشتکار آنها را مورد تحسین قرار داد و تلاش‌های آنها را به عنوان عاملی مهم در محافظت از کشور قلمداد کرد.

وی افزود: من بی‌صبرانه منتظر آغاز همکاری با شما هستم و به دنبال این هستم که توانایی‌های سیا برای مقابله با تهدیدهای خارجی که متوجه آمریکاست، افزایش یابد.

بلندپروازی‌هایی که پترائوس در پیش گرفته، باعث شده که او را "سلطان دیوید" بنامند.

در عین حال موفقیت‌های وی در جنگ‌های اخیر باعث شده که رئیس‌جمهوری آمریکا اعتماد خاصی به وی داشته باشد.

کد خبر 144984
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز