همشهری آنلاین: 'احمد وحیدی' وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اظهارات رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا را علیه ایران دروغ های تکراری و ادعاهای مضحک علیه کشورمان دانست.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در واکنش به اظهارات گیتس که در آخرین روز مسئولیتش در وزارت دفاع آمریکا مدعی دخالت ایران در تلفات نیروهای آمریکایی در عراق شد و احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای طی یک تا سه سال آینده را مطرح کرد، گفت: این دروغ‌ها و ادعاها برای توجیه سیاست‌ها و اقدامات غلطی است که گیتس در دورة مسئولیتش در وزارت دفاع آمریکا انجام داده است.

سردار وحیدی افزود: مقامات بلندپایه نظامی آمریکا ده سال پیش نیز مدعی بودند که ایران طی یک تا سه سال به سلاح هسته‌ای دست می یابد و از آن ادعا 7 سال گذشته است و خبری نشد، لذا مجدداً آن ادعای دروغ را تکرار می کنند.

وی اظهارداشت: هیچ یک از مقامات آمریکایی از جمله وزیر دفاع آن کشور حق ندارند خود را بجای آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که بارها به نبود انحراف در برنامة هسته‌ای ایران اعتراف کرده است، بگذارد و این دروغهای بزرگ را اختراع کنند.

سردار وحیدی تصریح کرد: مقامات آمریکایی بجای اتهام‌زنی به دیگران بهتر است در سیاست‌ها و روش های خود تجدیدنظر اساسی کنند، چرا که علت اصلی شکست برنامه‌های آمریکا در منطقه بویژه در عراق و افغانستان ریشه در سیاست‌های غلط این رژیم دارد.وی افزود: مردم هیچ کشوری با حضور مزدوران امنیتی در خاک خود موافقت نمی کنند و مردم عراق نیز از این قاعده مستثنی نیستند.وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص رزمایش موشکی پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشانگر توانمندی بسیار بالای جمهوری اسلامی ایران در تولید، طراحی و بکارگیری انواع موشک با بردهای مختلف، با اتکا به توان داخلی است.

سردار وحیدی افزود: این رزمایش نشان داد که تحریم‌های اعمال شده هیچگونه تاثیری بر توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

کد خبر 139302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز