سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: احمد ولی کرزی، برادر رئیس‌جمهور افغانستان سه‌شنبه ترور شد.

احمد ولی کرزی

او یکی از مردان قدرتمند در جنوب افغانستان بود و طبق گفته مقامات این کشور ظاهرا توسط یکی از محافظانش کشته‌ شده‌ است.

حامدکرزی در یک کنفرانس خبری همراه با همتای فرانسوی‌اش، نیکلا سارکوزی در این خصوص گفت: "برادر کوچکتر من امروز در خانه‌اش شهید شد. این زندگی همه مردم افغانستان است.امیدوارم این مصیبت‌ها که هر افغانی با آن روبه‌روست، روزی پایان پذیرد."

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که او با شلیک گلوله کشته شده و عبدالغفار سیدزاده از رئیس اداره ضد تروریسم در این وزارتخانه گفت او احتمالا توسط یکی از نزدیکانش به قتل رسیده است.

سیدزاده در گفت‌وگو با رویترز اظهار داشت:"به‌نظر می‌رسد احمد ولی کرزی به‌دست یکی از محافظانش کشته شده و کسی از بیرون در ماجرا دخالت نداشته است".

احمد ولی رئیس شورای استانی قندهار از دو ترور دیگر در سال‌های اخیر جان سالم به‌دربرده بود. پیش از این یک بار در مه 2009 در مسیر کابل مورد حمله نیروهای طالبان قرار گرفت و در این اتفاق یکی از محافظانش کشته شد. بار دیگر در نوامبر 2008 نیز از حمله‌ای به ساختمان دولت در ایالتش جان‌به‌در برد که در آن حمله شش نفر کشته شدند.

طالبان مسئولیت حمله را به عهده گرفت و گفت آنها توانستند یکی از محافظان کرزی، برادر ناتنی رئیس‌جمهور افغانستان را برای کشتنش متقاعد کنند.

کد خبر 140178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز