همشهری آنلاین: سخنگوی استاندار 'تخار' افغانستان اعلام کرد: در نتیجه انفجار انتحاری در ساختمان استانداری روز شنبه هفت تن ازجمله دو فرمانده ارشد پلیس کشته و 9 نفر دیگر ازجمله استاندار زخمی شدند.

انفجار استانداری تخار افغانستان

به گزارش ایرنا، ' عبدالحسیب' در گفت وگو با رسانه‌ها تایید کرد که در انفجار عصر روز شنبه در 'تخار' افغانستان ژنرال ' داود داود' فرمانده پلیس بخش 303 پامیر شمال این کشور که سابقه معاونت وزارت کشور را نیز داشته همراه با ' شاه جهان نوری' فرمانده پلیس استان تخار کشته شدند.

تعدادی نیروهای آلمانی همراه با محافظان این مقام ها نیز جزو کشته شدگان و مجروحان هستند.

' عبدالجبار تقوا' استاندار تخار و فرمانده نیروهای آلمان و ناتو در شمال افغانستان نیز در این انفجار زخمی شدند.

گفته می شود عامل انتحاری عضو طالبان با استفاده از پوشش نظامی وارد ساختمان استانداری تخار واقع در شهر 'تالقان' مرکز این استان شده است.

شرکت کنندگان در جلسه هنگامی که بعد از نشست خود قصد داشتند ساختمان استانداری تخار را ترک کنند، عامل انفجاری خود را در کنار آنان منفجر کرد.

عبدالحسیب دیگر جانباختگان و مجروحان را از فرماندهان رده پایین تر پلیس، مقام های محلی و محافظانشان اعلام کرد.

وی احتمال داد که از مقام های نظامی نیروهای خارجی(آیساف) نیز در بین مجروحان باشند.

مقام های محلی کشته شدن چهار نیروی خارجی را نیز تایید کرده اند.

' ذبیح الله مجاهد' که به عنوان سخنگوی طالبان معرفی می شود، در گفت وگو با رسانه ها گفته است که در این حادثه 35نفر کشته و زخمی شده اند.

مقام های افغان این ادعای طالبان را رد کرده اند.

پلیس بخش 303 پامیر شمال افغانستان استان های 'بلخ، تخار، قندوز، سمنگان، بغلان و بدخشان' را زیر پوشش دارد.

ژنرال داود از چهره های جهادی و پیشتر معاون وزیر کشور در امور مبارزه با مواد مخدر بود.

افزایش ناامنی ها و قدرت گرفتن طالبان درحالیست که رسانه های آمریکایی چندی پیش از تماس مستقیم واشنگتن با طالبان پرده برداشتند.

کرزی سفرش به ترکمنستان را نیمه تمام رها کرد

در همین حال حامد کرزی' رئیس جمهوری افغانستان به علت انفجار انتحاری روز شنبه در شمال این کشور که به کشته شدن دو فرمانده ارشد پلیس منجر شد سفر خود به ترکمنستان را یکشنبه نیمه تمام رها کرد و بازگشت.

به گزارش ایرنا، سفر کرزی به عشق آباد چهار روزه بود اما وی در روز دوم این سفر را رها کرد و به کشورش بازگشت.

کرزی برای گفت وگو درباره توسعه مناسبات به ویژه در امور اقتصادی و خط انتقال گاز ترکمنستان به هندوستان از طریق افغانستان و پاکستان وارد عشق آباد شده بود.

کرزی به محض بازگشت از ترکمنستان نشستی امنیتی برای بررسی حادثه دیروز و راههای جلوگیری از اینگونه رویداد ها تشکیل داد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی اظهارداشت: کرزی مردم را به صبر و شکیبایی توصیه و گفته است که در کنار مردم ایستادگی خواهند کرد.

نفوذ طالبان به نهادهای مهم دولتی و نظامی افغانستان نگرانی ها را افزایش داده است.

قدرت گرفتن طالبان درحالیست که آمریکایی ها بارها اعلام می کردند که این گروه را شکست داده اند و عقب رانده اند.

استاندار تخار:از هویت عامل انتحاری مطلع بودیم

استاندار ' تخار' افغانستان که از حادثه انفجار انتحاری روز شنبه جان سالم به در برده روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: از هویت عامل انتحاری مطلع بودیم و حتی شماره کارت و تلفن او را می دانستیم اما پیش بینی نمی کردیم در این زمان اتفاق رخ دهد.

به گزارش ایرنا، ' عبدالجبار تقوا' اظهارداشت: جلسه مختصری با مقام های امنیتی و نظامی داخلی و نیروهای خارجی داشتیم که هنگام خروج از ساختمان پس از این جلسه، انفجار رخ داد.

وی با بیان اینکه به علت زخمی شدن و انتقال به بیمارستان اطلاع دقیقی از جزییات حادثه هنوز در دست ندارد، گفت: تحقیق و بررسی های لازم دراین باره انجام می گیرد.

کد خبر 136382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز