همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعطای تراکم اضافی به عنوان یک اهرم تشویقی تنها در بافت فرسوده مجاز است‌.

 مهدی چمران در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران،‌ تصریح کرد: با تصویب طرح تفصیلی شهر تهران تعداد طبقات هر پلاک مشخص شده و شهرداری‌های مناطق ملزم به رعایت آن هستند.

 به گفته وی، موضوع اعطای تراکم اضافی در قالب طرح تفصیلی شهر تهران ساماندهی شده و اعطای آن تنها در بافت فرسوده و بر اساس ضوابط خاصی مجاز است.

 چمران با اشاره به تاکید معاونت شهرسازی شهرداری تهران به اجرای دقیق طرح تفصیلی، خاطرنشان کرد:اصلاحات مدنظر کمیسیون ماده پنج، به زودی در شورای شهر بررسی و تصویب خواهد شد.

 وی با بیان اینکه پیش از این شهرداری تهران قصد داشت پس از تهیه نقشه‌هایGIS طرح تفصیلی در مناطق، نسبت به اجرای آن اقدام کند، یادآور شد: با توجه به ضرورت اجرای سریعتر طرح، مقرر شد که شهرداری تهران منتظر پیاده شدن طرح روی نقشه‌ها نمانده و نسبت به اجرای دقیق همه ابعاد آن در طول زمان تهیه نقشه‌های GIS، اقدام کند.

 رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: نسخه‌هایی از نقشه‌های تهیه شده طرح تفصیلی تهران نیز، باید روی سایت شهرداری تهران و در دسترس شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 139333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز