یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

راه‌آهن جمهوری اسلامی اعلام کرد که کارگاه‌های پروژه انتقال خط راه‌آهن تهران - تبریز به زیرزمین متوقف نشده و سرعت خواهد گرفت.

rail

به دنبال انتشار خبری با عنوان «انتقاد شورای شهر از عهدشکنی وزارت راه» در صفحه اول روزنامه، راه آهن جمهوری اسلامی در پاسخ به خبر همشهری متنی را ارسال کرد که در پی می‌آید:
1- کارگاه‌های پروژه انتقال خط‌آهن تهران- تبریز به زیر زمین فعال بوده و به‌رغم وجود معارضین بسیار در طول مسیر پروژه، فعالیت کارگاه‌های پیمانکار متناسب با وجود جبهه‌های کاری بوده و فعالیت پروژه هیچگاه متوقف نشده است.

2- مجموع اعتبار پیش‌بینی شده در سال 89 برای پروژه 440 میلیارد ریال بوده که از این مبلغ 339 میلیارد ریال تخصیص یافته و عینا بابت مطالبات انباشته و کارکرد پیمانکار پرداخت گردیده است.

3- پیشرفت فیزیکی پروژه از سال 86 تا پایان سال 88 بالغ بر 39 درصد بوده و در سال 89 به 54 درصد رسیده است که حکایت از رشد 15 درصدی مقادیر واقعی انجام کار طی یکسال دارد.

4- با توجه به پیش‌بینی اعتبار به میزان هزار میلیارد ریال در بودجه سال 90 و در جهت افزایش تعداد کارگاه‌ها به‌منظور تسریع در روند اجرای پروژه ابلاغ عملیات اجرایی بخش تطویل بنا به دستور مقام محترم ریاست‌جمهور، سرپرست وزارت راه و ترابری و مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا طی نامه شماره 855- 6/2/90 به پیمانکار انجام یافته است و پس از برگزاری جلسات مستمر و متعدد، ضمن اخذ برنامه زمان‌بندی انجام کار در سال‌جاری از پیمانکار، عملیات جمع‌آوری خط، خاکبرداری و احداث شمع در بخش تطویل در دستور کار قرار گرفته و پیمانکار نیز در این راستا اقدام به انتخاب پیمانکاران جزء و آغاز عملیات اجرایی نموده است.

کد خبر 138113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز