پلیس: فرمانده نیروی انتظامی ایران در یک سفر سه روزه به افغانستان با معاون اول رئیس جمهوری، وزرای کشور، دفاع، مبارزه با مواد مخدر و فرمانده پلیس این کشور دیدار و درباره مبارزه با مواد مخدر، تردد غیرقانونی و همکاری‌های پلیس مرزی گفت‌وگو کرد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلا‌می ‌ایران در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری افغانستان با پیش بینی افزایش کشف مواد مخدر در سال جاری به 500 تن، گفت: کمک به ثبات و امنیت افغانستان، کمک به امنیت منطقه است و نا‌آرامی‌ها و تنش‌ها در افغانستان پیش از همه به کشورهای همسایه منتقل می‌شود.

احمدی مقدم در کابل با اشاره به این که حدود 40 درصد مواد مخدر از افغانستان وارد ایران می‌شود، گفت: بنابراین هرقدر نیروهای نظامی و پلیس افغانستان توانمند شوند، مشکلات در ایران کمتر می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف 400 تن مواد مخدر از ابتدای امسال در ایران خبر داد و افزود: روند اعتیاد در ایران مهار شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، رقم کشف مواد مخدر به پانصد‌ تن برسد.

وی با تاکید بر همکاری پلیس مرزی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تصریح کرد: تردد غیرقانونی و قاچاق سوخت از دیگر مشکلات مرزی است که با همکاری پلیس دو کشور قابل کنترل است.

معاون اول رئیس جمهوری افغانستان هم روابط دو کشور را در طول تاریخ گسترده خواند و گفت: دو ملت ایران و افغانستان جدایی‌ناپذیرند.

احمد ضیا مسعود امنیت را زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی دانست و افزود: نهادهای دولتی افغانستان در طول سه دهه جنگ در این کشور نابود شدند و تقویت این نهادهای نوپا برای برقراری امنیت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر از برنامه‌های دولت افغانستان است.

او تداوم کمک‌های جمهوری اسلامی ایران را برای بازسازی افغانستان خواستار شد و گفت: حل مشکلات مواد مخدر و قاچاق انسان به همکاری‌های دو جانبه نیاز دارد.

همچنین فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با وزیر کشور افغانستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 250 عملیات مرزی برای مبارزه با اشرار و قاچاق مواد مخدر در ایران اجرا شده است. مقام افغانی نیز در این دیدار از وعده مقامات محلی هشت استان در این کشور برای توقف کشت خشخاش خبر داد.

سرتیپ احمدی مقدم در این دیدار با اشاره به ضرورت همکاری پلیس مرزی ایران و افغانستان گفت: طرح‌هایی در ایران برای ساماندهی مهاجران افغان در دست اجراست تا تعدادی از اتباع افغان به‌طور قانونی در ایران کار کنند.

وی به درگیری‌های پلیس ایران با اشرار در مرز شرقی کشورمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون دویست و پنجاه عملیات مرزی برای مبارزه با اشرار و قاچاق مواد مخدر در ایران اجرا شده است.

ضرار احمد مقبل، وزیر کشور افغانستان هم با اشاره به اینکه از ابتدای امسال کارهای ‌فرهنگی و تبلیغاتی برای جلوگیری از کشت خشخاش آغاز شده است، گفت: در برخی‌استانها امسال خشخاش کشت نشده است و در هشت استان هم مقامات محلی وعده داده‌اند تا کشت خشخاش متوقف شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر فرمانده نیروی انتظامی ایران همچنین با عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع، حبیب‌الله قادری، وزیر مبارزه با مواد مخدر و جمعی از فرماندهان پلیس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 13891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز