گروه اجتماعی: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد دادسرای ویژه مبارزه با مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، فداحسین مالکی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، گفت: همچنین کنترل مرزها در قرارگاه‌ها، از دیگر تغییرات مهم شرق کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: مقرر شده است با تاسیس کمیته‌ای اطلاعاتی بین سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان، با حضور یک کشور اروپایی و سازمان ملل متحد، آلودگی ناشی از مواد مخدردر  مناطق شرقی کشور پاک شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: همچنین با امضای اولین اسناد «کنترل یکپارچه مرز» و «جرم‌انگاری»، در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری، رئیس قوه‌قضاییه، سفرای ایران و نماینده سازمان ملل متحد در ایران و بازدید آنها از مرز، تغییرات اساسی در زمینه دیپلماسی ایجاد شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین از برنامه‌ای برای تدوین قانونی جدید در این زمینه خبر داد. مالکی گفت: در این قانون که جهت‌گیری آن اصلاح قوانین قدیم در همین زمینه است تلاش می‌شود مجازات زندان کاهش یافته و به جای آن مجریان به سوی مراکز درمانی سوق داده شوند.

وی افزود: در این قانون بر شدت برخورد با توزیع‌کنندگان و باندهای مخوف تهیه و توزیع مواد مخدر تاکید شده است.

مالکی اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال سه بار نسبت به برخورد با این پدیده شوم واکنش نشان داده‌اند که نشانگر اهمیت این موضوع است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: استفاده از مواد مخدر شیمیایی در کشور رو به افزایش است ولی با توجه به برنامه درمانی انجام شده در سطح کشور، مواد مخدر سنتی تقریبا در دایره کنترل قرار گرفته است.

کد خبر 16399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز