گروه حوادث: مردان کلاهبردار برای فریب طعمه‌هایشان آنها را به هتل مجللی در شمال تهران دعوت می‌کردند و بعد از صرف ناهار و پذیرایی کامل، نقشه خود را عملی می‌کردند.

متهم

اواخر اردیبهشت امسال مردی به کلانتری 121 تهران رفت و از مدیران یک شرکت خصوصی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. این مرد در تشریح ماجرایی که برایش اتفاق افتاده بود، گفت: مدتی قبل از طریق آگهی روزنامه‌ها در جریان فعالیت شرکتی قرار گرفتم که مسئولان آن مدعی بودند در زمینه تهیه تسهیلات لازم برای کارهای اقتصادی فعالیت می‌کنند. وی ادامه داد: من از مدت‌ها پیش به فکر افتاده بودم که وارد کار ساختمان‌سازی شوم و به همین دلیل با شماره‌ای که در آگهی درج شده بود تماس گرفتم و راهی دفتر شرکت در شرق تهران شدم.

در آنجا با 2 مرد آشنا شدم که مدعی بودند شرکت آنها با توجه به نفوذی که در سازمان‌های مختلف دارد، قادر است شرایط دریافت 2 میلیارد تومان تسهیلات ویژه را برای شروع کارم فراهم کند. من هم فریب حرف‌هایشان را خوردم و وقتی با نوشتن قرارداد موافقت کردم، آنها مرا برای صرف ناهار با مدیرعامل شرکت به هتل مجللی در شمال تهران بردند. در آنجا با مرد جوانی آشنا شدم که ادعا می‌کرد مدیرعامل شرکت است. این مرد با چرب زبانی اعتماد مرا جلب کرد و در آن لحظه مطمئن شدم که فعالیت آنها کاملا قانونی است. برای همین با او قرار داد امضا کردم و قرار شد برای دریافت تسهیلات 2 میلیارد تومانی، 50 میلیون تومان به‌عنوان کارمزد به مدیر شرکت پرداخت کنم.

شاکی ادامه داد: بعد از پرداخت این پول، برای اطمینان بیشتر تصمیم گرفتم درباره فعالیت شرکت مورد نظر تحقیق کنم. به همین دلیل به اداره ثبت شرکت‌ها رفتم و در آنجا متوجه شدم که شرکت مورد نظر پیش از این در یکی از استان‌ها فعالیت می‌کرده اما بعد از مدتی، به دلایل مشکوکی از فعالیت آن جلوگیری و شرکت تعطیل شده است. سپس مسئولان شرکت با تغییر نام، راهی تهران شده و در اینجا فعالیت‌شان را از سر گرفته‌اند. مرد جوان افزود: وقتی در جریان این ماجرا قرار گرفتم فهمیدم که کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه‌ است و آنها احتمالا قصد کلاهبرداری دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

بعد از اظهارات این مرد، تحقیقات ماموران در این زمینه شروع شد. آنها با مراجعه به دفتر شرکت، متوجه شدند که این دفتر هیچ تابلویی ندارد. ادامه بررسی‌ها نیز نشان می‌داد که مسئولان شرکت تا‌کنون از افراد زیادی به بهانه فراهم کردن شرایط دریافت تسهیلات میلیاردی، پول‌های هنگفتی دریافت کرده‌‌اند اما هیچ‌وقت به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. درحالی‌که همه چیز نشان‌می‌داد گردانندگان شرکت مورد نظر کلاهبردارانی حرفه‌ای هستند، پرونده در اختیار دادسرای ناحیه 14 قرار گرفت و دستور بازداشت متهمان صادر شد. کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران نیز با حضور در هتلی که مدیرعامل شرکت طعمه‌هایش را ملاقات می‌کرد، این مرد را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند. همزمان با دستگیری این مرد، همدستان او نیز به دام پلیس افتادند و هرسه متهم در بازجویی‌ها به ثبت شرکت صوری و کلاهبرداری از طعمه‌هایشان به بهانه اعطای وام‌های میلیاردی اعتراف کردند.

سرهنگ رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، با اشاره به این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، برای تمامی آنها قرار قانونی صادر شد و کسانی که با این شگرد هدف کلاهبرداری قرارگرفته‌اند، می‌توانند برای طرح شکایت به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 138285

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز