یکشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری مدیران یک شرکت کلاهبرداری از طریق لیزینگ‌خودرو، پلیس در تعقیب 2 مدیر یک شرکت دیگر کلاهبرداری از همین طریق است.

متهمان

با مراجعه تعدادی از مالباختگان پرونده‌ای در دادسرای ناحیه 3 تهران به جریان افتاد که رسیدگی به آن در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت. یکی از مالباختگان به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی نیازمندی‌های روزنامه، با شخصی به نام احمدرضا افشار آشنا شدم و درخواست خرید خودرو دادم؛ قرار شد مبلغ 9 میلیون تومان به حساب شرکت پرداخت کنم و حتی برگه رسید پرداخت پول با مهر برجسته یکی از شرکت‌های معتبر تولید داخلی را نیز تحویل گرفتم ؛ آقای افشار به من قول مساعد داد که حداکثر طی 20 الی 30 روز آینده خودرو به من تحویل داده خواهد شد اما وقتی برای تحویل خودرو مراجعه کردم متوجه شدم که افشار به همراه دیگر همکارانش شرکت را ترک کرده است.

کارآگاهان اداره چهاردهم در ادامه رسیدگی به این پرونده، به بررسی مدارک شرکت خرید و فروش خودرو به نام صباگسترآداک پرداخته و متوجه شدند که این شرکت با استفاده از مدارک هویتی تعدادی از مالباختگان به ثبت رسیده است.در بررسی کارآگاهان اداره چهاردهم مشخص شد که احمدرضا افشار به همراه یکی از همدستان خود به نام آریا با شرکت دیگری به نام پرشین خودرو در ارتباط بوده است.
با شناسایی شرکت پرشین خودرو در خیابان میرداماد و ادامه تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که این شرکت نیز به همین شکل به ثبت رسیده و مدیران آن در پوشش تحویل خودرو در طول 3 ماه فعالیت از ده‌ها مالباخته مبالغ مختلف از 3 الی 10 میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

کارمندان این شرکت دانیال و احمد را به‌عنوان مدیران شرکت معرفی کردند. بلافاصله نامبردگان دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که هویت‌های احمدرضا افشار و آریا جعلی هستند. در اعترافات متهمان دستگیرشده مشخص شد که هر 4 متهم پرونده (احمدرضا، مهدی، دانیال و احمد) از بستگان یکدیگر هستند.قاضی حسن‌زاده، رئیس شعبه ششم دادسرای ناحیه 3 با صدور مجوز انتشار عکس بدون پوشش متهمان فراری، از کسانی که نسبت به این افراد اطلاعاتی دارند خواست این اطلاعات را از طریق شماره تلفن 51055514 و51055614 در اختیار کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 140513
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز