گروه حوادث: مرد کلاهبردار وقتی دید قادر نیست سود سرمایه‌ مشتریانش را پرداخت کند، با 2 میلیارد تومان سرمایه‌ای که از آنها دریافت کرده بود، پا به فرار گذاشت.

متهم

تحقیقات برای دستگیری این مرد تیرماه سال گذشته و با شکایت یکی از شاکیان در دادسرای ناحیه 6 تهران شروع شد. شاکی به بازپرس پرونده گفت: مدتی قبل از طریق آگهی جذب سرمایه‌گذار با نمایندگی یکی از شرکت‌های بیمه آشنا شدم. صاحب این نمایندگی مدعی بود که در ازای جذب سرمایه مشتریانش، سود قابل توجهی به‌صورت ماهانه به آنها پرداخت می‌کند و من که تصور می‌کردم با این کار می‌توانم از سرمایه‌ام به‌خوبی استفاده کنم، همه پولی را که پس‌انداز کرده بودم در اختیار وی قرار دادم اما بعد از مدتی این مرد دفتر کارش را تخلیه کرد و پا به فرار گذاشت.

با این شکایت، پرونده در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات در این زمینه شروع شد. هنوز مدتی از این ماجرا نگذشته بود که افراد دیگری نیز با حضور در اداره پلیس، شکایات مشابهی را مطرح کردند.بررسی‌ها نشان می‌داد که تمامی این افراد در دام کلاهبرداری افتاده‌اند که به بهانه جذب سرمایه‌گذار در امور بیمه و پرداخت سود مناسب به سرمایه‌ها، اقدام به دریافت مبالغ هنگفتی از مشتریانش کرده و سپس متواری شده است.

با افزایش شاکیان و همچنین شکایت نماینده حقوقی شرکت بیمه مورد نظر از مرد کلاهبردار، دستور بازداشت وی صادر شد و جست‌وجو برای شناسایی مخفیگاه او ادامه یافت. ماموران ابتدا راهی دفتر کار وی شدند و در تحقیق از همسایه‌ها و انجام کارهای اطلاعاتی توانستند محل تردد مرد کلاهبردار را شناسایی کنند. آنها با زیر نظر گرفتن این محل، متهم را که قصد داشت با راه‌اندازی دفتر دیگری، کلاهبرداری‌هایش را از سر بگیرد، دستگیر کردند.

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی به جرم خود اعتراف کرد و در بازجویی‌‌ها گفت: من ابتدا قصد کلاهبرداری نداشتم و می‌خواستم از طریق جذب سرمایه، فعالیت اقتصادی کنم اما وقتی به‌خودم آمدم، دیدم مشتریانم 2 میلیارد تومان سرمایه در اختیارم قرار داده‌اند و این در حالی بود که من توانایی پرداخت سود به این سرمایه را نداشتم. به همین دلیل همه این مبلغ را به جیب زدم و پا به فرار گذاشتم اما مدتی بعد تصمیم گرفتم بار دیگر کارم را تکرار کنم که دستگیر شدم.

سرهنگ ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: با توجه به طرح شکایت از سوی شرکت بیمه‌ای که متهم از اسم آن سوءاستفاده کرده بود و همچنین شناسایی ده‌ها مالباخته، احتمال می‌رود که این مرد از افراد دیگری هم با این شگرد کلاهبرداری کرده باشد. به همین دلیل شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی او و طرح شکایت، به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 138734

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز