گروه حوادث: مردی که با سوءاستفاده از فرم‌ها و عناوین دولتی، خودرا کارمند یک اداره عالی‌رتبه دولتی معرفی کرده و اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان وام می‌کرد، دستگیر شد.

متهم

 موضوع دستگیری مرد شیاد زمانی در دستور کار پلیس قرار گرفت که یکی از مالباختگان با مراجعه به دادسرای شهرری پرده از فعالیت‌های تبهکارانه او برداشت. شاکی با مراجعه به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای شهرری به بازپرس سوری گفت: «اواخر سال گذشته برای زیارت مرقد امام رضا (ع) به همراه خانواده‌ام به مشهد رفته بودم که در راه با فردی به نام عباس آشنا شدم. او خودش را کارمند عالی‌رتبه یک اداره دولتی معرفی کرد و به من گفت اگر مدارک و وثیقه مورد نیاز را داشته باشم می‌تواند مبلغ 70 میلیون تومان برایم وام بگیرد، اما او به من گفت باید حدود 10 درصد از مبلغ وام را برای افرادی که می‌شناسد، به‌عنوان کارمزد و هزینه قبل از دریافت وام پرداخت کند.

من هم به پرداخت این مبلغ راضی شدم. شاکی در ادامه اظهاراتش گفت: عباس هر بار با نشان دادن فرم‌ها و مدارکی که روی آنها نشانه بانک و نهاد ریاست‌جمهوری حک شده بود، ادعا می‌کرد که به‌دنبال انجام کار‌های وام است و وانمود می‌کرد که کارهای اولیه دریافت وام با سرعت در حال پیشرفت است. قرار شد مبلغ 10 میلیون تومان را در 3قسط دریافت کند اما همین که آخرین قسط پول‌ها را گرفت برای همیشه ناپدید شد.

با دستور بازپرس سوری، پرونده برای رسیدگی تخصصی و شناسایی و دستگیری متهم به کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداری پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. کارآگاهان ابتدا تصویر فرضی از متهم را تهیه و آن را در اختیار واحدهای گشت قرار دادند.ماموران همچنین با شناسایی محل‌های رفت‌وآمد متهم بعد از 3ماه کار اطلاعاتی سرانجام ابتدای تیرماه، فردی را به نام غلام عباس با مشخصات ظاهری متهم فراری شناسایی و به اداره آگاهی شهرری منتقل کردند. در بازرسی از منزل این متهم، تعداد زیادی فرم‌ها و نامه‌های صوری از نهاد ریاست‌جمهوری، نهاد رهبری و بانک مرکزی و سایر بانک‌ها و ادارات دولتی و همچنین فهرستی از افراد مختلف متقاضی وام کشف و ضبط شد. متهم با توجه به مدارک و مستنداتی که از او به دست آمده بود، اعتراف کرد: من دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستم و از آنجایی که هیچ وقت موفق به پیدا کردن شغل مناسب نشدم، تصمیم گرفتم از مردم به بهانه اعطای وام‌های میلیونی کلاهبرداری کنم.

او با شناسایی طعمه هایش در شهرهای قزوین، گلپایگان، شهرری، تهران، کرج و مشهد موفق شده بود از هر کدام از طعمه‌هایش بین 3 تا 10 میلیون تومان کلاهبرداری کند.سرهنگ کارآگاه حسین عباسچیان، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری متهم کلاهبردار گفت: با توجه به احتمال کلاهبرداری‌های دیگر از سوی متهم، بازپرس پرونده با دستور انتشار عکس بدون پوشش متهم از تمامی مالباختگانی که با این شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت کرد برای تشکیل پرونده به پایگاه نهم آگاهی در شهرری یا شعبه پنجم بازپرسی دادسرای شهرری مراجعه یا با شماره تلفن 73948281 تماس بگیرند.

کد خبر 139151

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز