شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه الجزیره قطر روز شنبه اعلام کرد گذرگاه مرزی رفح بین مصر و نوار غزه بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش، این گذرگاه پس از ماه ها تعطیلی به طور رسمی و دائمی بازگشایی شد.

در مدت تعطیلی این گذرگاه، دولت سابق مصر در مقاطع زمانی محدود گذرگاه رفح را تحت فشار افکار عمومی برای چند روز باز می کرد.

مسئولان دولت انتقالی مصر روز چهارشنبه گذشته اعلام کردند گذرگاه رفح از روز شنبه (امروز) به طور دائمی بازگشایی می شود.

گذرگاه رفح تنها راه ارتباطی نوار غزه با جهان عرب به شمار می رود.

بر اساس گزارش الجزیره قطر وضعیت در گذرگاه رفح بین مصر و نوار غزه ساعاتی پس از بازگشایی دائمی کاملا طبیعی است و عبور و مرور به شکل روان انجام می شود.

بر اساس این گزارش از ساعت 10 بامداد به وقت محلی غزه که گذرگاه مرزی رفح بین این منطقه و مصر بازگشایی شده چندین اتوبوس حامل فلسطینی ها وارد خاک مصر شده که گروهی از دانشجویان و افراد بیمار هم جزو مسافران آنها بودند.

پیش بینی می شود روند عبور و مرور در این گذرگاه در روزهای آینده و پس از پایان امتحانات مدارس افزایش یابد.

مسئولان مصری و فلسطینی اعلام کردند از این پس گذرگاه رفح هر روز هفته به جز جمعه و روزهای تعطیل از ساعت 10 صبح به وقت غزه تا 6 بعد از ظهر برای عبور افراد به دو سوی مرز باز است.

مقام های مصری اعلام کردند علاوه بر زنان و مردان زیر 18 سال و بالای 40 سال و دانشجویان و بیماران، جوانانی که والدینشان آنان را همراهی کنند هم از دریافت روادید برای عبور از گذرگاه مستثنی هستند.

یک مسئول وزارت خارجه دولت منتخب فلسطین اعلام کرد فعالیت گذرگاه رفح به شکل خوب و منظم پیش می رود و هماهنگی ها با طرف مصری برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای مسافران ادامه دارد.

تلاش می شود فهرست افراد ممنوع الورود به مصر هرچه کوچک تر شود زیرا دولت مصر قول داده نام کسانی که خطری برای امنیت مصر ندارند از این فهرست خارج کند. سفارت مصر در رام الله هم از روزهای آینده اعطای روادید به فلسطینی های متقاضی را آغاز می کند.

کد خبر 136255
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز