یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش کمیته رسیدگی به پرونده محمد دحلان نشان می‌دهد که وی در ترور رهبران فلسطینی از جمله یاسر عرفات دست داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت فلسطین‌الیوم، کمیته رسیدگی به پرونده محمد دحلان، عضو سابق کمیته مرکزی جنبش فتح در گزارشی فاش کرد که دحلان در مسموم کردن یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین نقش داشته است.

همچنین در این گزارش که نسخه‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده است، دحلان به تلاش برای کودتای نظامی در کرانه باختری و ترور رهبران فلسطینی متهم شده است.

این کمیته همچنین در نامه‌ای به اینترپل (پلیس بین‌الملل) خواستار بازداشت وی شده است.

همچنین یک منبع مطلع فاش کرد که تشکیلات خودگردان از سوی برخی کشورهای عربی و جامعه جهانی تحت فشار قرار گرفته است تا از پیگیری پرونده دحلان و تعقیب قضایی وی دست بردارد.

بنا بر این گزارش با وجود شواهد بسیار دحلان تمام اتهامات وارده به خود را رد کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که دحلان متهم است که در تهیه داروی مسموم برای یاسر عرفات نقش داشته است.

براساس این گزارش دحلان به ترور دیگر رهبران سیاسی و اشخاص عالی‌رتبه رسانه‌ای و تجاری فلسطینی متهم شده و تحقیقاتی پیرامون این مساله از وی صورت گرفته است.

در ادامه این گزارش دحلان متهم شده است که در چندین پرونده فساد مالی و رشوه‌گیری از چند بانک‌ سوئیسی، اماراتی و عربستانی دست داشته است.

کمیته تحقیقات در خصوص پرونده دحلان همچنین وی را متهم کرده است که با مسلح کردن افراد تحت فرمان خود قصد داشته ساختمان ریاست تشکیلات خودگردان و دیگر ساختمان‌های دولتی را مورد هدف قرار دهد.

دحلان همچنین به کودتای نظامی علیه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و خرید و فروش اسلحه متهم شده است.

در این گزارش آمده است که عضو سابق کمیته مرکزی فتح در سال 2005، 300 هزار دلار از کیت دیتون، ژنرال آمریکایی دریافت کرده بود تا یک سازمان امنیتی در نوار غزه تشکیل دهد.

کد خبر 142444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز