همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی های میترا کاویان شامل 12 تابلو این روزها در گالری ماه مهر در معرض دید عموم قرار داده شده اند.

نمایشگاه نقاشی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، این هنرمند متولد 1342، لیسانس نقاشی خود را از دانشگاه آزاد اصفهان دریافت کرده است و تاکنون آثارش در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در ایران، دبی، لندن، امریکا، چین و فرانسه به نمایش در آمده اند.

آثار کاویان در نمایشگاه اخیر، با تکنیک آکریلیک روی بوم و در ابعاد بزرگ ارائه شده اند.

 آیدین آغداشلو  هنرمند نقاش و کارشناس هنر درباره این نمایشگاه می گوید:" نسلی از نقاشان معاصر ما بیش از آن که در جستجوی ترکیب های تزئینی در کار خود باشند، دغدغه ای متفاوت را شکل می دهند که در مجموع، به تصویرگری جهان معاصر پیرامون آن ها می پردازد و منجر می شود".

  وی ادامه می دهد: "نگاهی به جهان روایت شده در آثار میترا کاویان تصاویری از این جستجو را آشکار می کند، انبوه زنان و مردان در پیاده روها، ضیافت ها، سفره ها، ازدحام در شب، زن و مرد ایستاده در پس زمینه با چلچراغ، نمادها و نشانه های تکرار شونده مرموز، دیس های غذا، شام آخر، روزنامه ها، مسیح معاصر، ... که رمز گشایی هر یک با ورود به فضایی میسر می شود که اجزا و نشانه هایش تک تک و در کنار هم مفهوم شوند".

به اعتقاد این کارشناس هنر،فضای اجتماعی این نقاشی ها با ساده ترین روش های فنی ساخته و پرداخته می شود؛ خطوط محیطی صریح، سطحهای رنگین و اغلب تخت و همراه با طیف های ملایم، حرکت و آمد و شد میان واقع گرایی و خلاصه گرایی و از حیث تکیه کردن به پشتوانه های اکسپرسیونیستی و سمبولیستی، بسیار نزدیک به جهان هنرمندانی چون ماکس بکمان و دیگر نقاشان آلمانی بین دو جنگ جهانی".

به باور آغداشلو ،زبان متفاوت نقاشی های میترا کاویان جای آن را دارد که به عنوان گفتاری تازه در حوزه تعیین و تقسیم بندی شده هنر معاصر ایران به شمار آید، که این خود دستاورد عمده ای است و جای تأمل دارد.

 

کد خبر 136195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز