شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه لیتوگرافی‌های سالوادور دالی از 6 خردادماه در گالری آریا برگزار شده است.

سالوادور دالی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، به همین منظور قرار است دوشنبه 9 خردادماه ساعت 17 با حضور باوند بهپور نمایشگاه‌گردان این نمایشگاه و حمید سوری میزگردی برگزار می‌شود.

این نخستین بار است که یک گالری خصوصی دست به برگزاری نمایشگاهی از آثار یک هنرمند اروپایی در این حد و اندازه می‌زند و در کنار ارائه‌ آثار برای فروش، انگیزه‌های پژوهشی و تاریخ ‌نگارانه و حقوقی را لحاظ می‌کند.

بازدیدکنندگان می‌توانند اسناد و مدارک مربوط به آثار دالی را بررسی کنند، فیلم‌های مربوط به این هنرمند را تماشا کنند و مصاحبه‌های او را بشنوند.

در این نمایشگاه 14 اثر لیتوگرافی از دوره‌های مختلف کاری دالی به ویژه در فاصله سال‌های 1950 تا 1964 انتخاب شده است.

لیتوگرافی‌هایی که از آثار دالی در گالری آریا به نمایش گذاشته خواهند شد، همه با امضای خود او هستند و از سوی یک مجموعه‌دار ایرانی برای نمایش و فروش در اختیار گالری آریا گذاشته شده است.

به گفته باوند بهپور، این مجموعه توسط یکی از موسسات مهم دنیا که آثار هنرمندان را بررسی می‌کنند، قیمت‌گذاری شده و اصل بودن آثار پس از این‌که فردی برای خرید تابلو اعلام آمادگی کرد، توسط یک موسسه خارجی بررسی می‌شود.

این نمایشگاه به مدت دو هفته در گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، کوچه‌ زرین، پلاک 10 برپا خواهد بود.

 

کد خبر 136181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز