همشهری آنلاین: برای اولین بار پرچم ایران درسنگ بنای مخصوص انجمن‌های دوستی ملل جهان در کشور نیوزلند توسط هدیه یوسفی‌فرد ـ نقاش ایرانی نصب شد.

چیدمان هنری

به گزارش ایسنا، هدیه یوسفی‌فرد در این باره گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه نقاشی در چهار شهر نلسون، پالمرستون نورت، نیپیر و ولینگتون کشور نیوزلند، آشنایی مردم دیگر کشورها با هنر و فرهنگ زنان جوان ایرانی بود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه‌ها 23 اثر به نمایش گذاشته شده، گفت: بزرگترین آثار ارائه شده در این نمایشگاه 100 × 80 است.

 تکنیک کارها نیز به صورت سوررئالیسم و روی فلز بوده که به دلیل روش جدیدی که در تابلوها استفاده شده بود، استقبال هنرجویان و عموم از نمایشگاه‌ها خیلی خوب بود.

این دانشجوی کارشناسی ارشد نقاشی افزود: متاسفانه مردم کشور نیوزیلند تصور می‌کردند زنان ایرانی به دانشگاه نمی‌روند و نمی‌توانند در جامعه فعالیت داشته باشند. وقتی از فعالیت دختران و زنان ایرانی توضیح می‌دادم برایشان تازگی داشت و دوست داشتند بیشتر درباره ایران بدانند.

این نقاش با اشاره به روز اختتامیه نمایشگاه نقاشی‌هایش در شهر ولینگتون( پایتخت نیوزلند) اظهار داشت: به دعوت پارلمان طی برنامه‌ای فرهنگی - هنری لوح پارچه‌ای نقاشی شده مزین به خط نستعلیق و همچنین پرچم کشورمان که بر روی آن طراحی کرده بودم را به عنوان نماد دوستی ایران و نیوزیلند در سالن عمومی پارلمان برای اولین بار در کشور نیوزیلند نصب کردم.

علاوه بر یک تابلو به مبلغ 1000 دلار که توسط یکی از خیرین برای اهدا به زلزله زدگان کرایسچرچ خریداری شد، 20 درصد از فروش تابلوهای هدیه یوسفی به مردم زلزله زده کشور نیوزیلند اهدا شد.

 

کد خبر 136240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز