یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از دوهزار نفر از غرفه ایران و آثار هنرمندان ایرانی در پنجاه‌وچهارمین دوسالانه ونیز بازدید کردند.

بی ینال ونیز

به گزارش همشهری آنلاین، پنجاه‌وچهارمین دوسالانه بین‌المللی ونیز با موضوع "نور و روشنایی" و با حضور بیش از 89 کشور جهان از روز 14 خردادماه افتتاح و به مدت شش‌ماه در شهر ونیز ایتالیا ادامه دارد.

در همین راستا از زمان افتتاح این رویداد هنری تاکنون بیش از دوهزار نفر از غرفه ایران و آثار هنرمندان ایرانی بازدید کرده‌اند.

در این دوره چهار هنرمند ایرانی، محمدمهدی و منیر قان‌بیگی با اثر مکعب‌های سفالی برگرفته از نماد کعبه، یک چیدمان مشترک را ارایه کرده‌اند، مرتضی دره‌باغی با اثر چیدمان "روشنایی و صلح" که با استفاده از تصویر برگرفته از 240 هزار شهید ایرانی است و محسن راستانی (عکاس) با تعدادی اثر فتوارت که نمایش‌دهنده زندگی و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی با جلوه‌های برجسته خود، در این رویداد جهانی حضور یافته است.

در ارتباط با این رویداد مهم هنری بروشور آثار و بیوگرافی هنرمندان ایرانی همراه با تصاویر آثار به نمایش درآمده در 50 صفحه چاپ به صورت رایگان به بازدیدکنندگان اهدا می‌شود.

در این بروشور پیام حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین پیام محمود شالویی مدیرکل تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پنجاه‌وچهارمین دوره دوسالانه ونیز به چاپ رسیده است.

 

کد خبر 138043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز