همشهری آنلاین،جشنواره فرهنگ و هنر ایران در بلاروس در بخش های معرفی ایران در نقشه جهان، مردم شناسی، تاریخ علم، معرفی مشاهیر ایران، معرفی پیشرفت های علمی- صنعتی معاصر، اجرای موسیقی سنتی، چای خانه ایرانی، سخنی با ایران و معرفی غذاهای ایرانی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مینسک، پایتخت بلاروس آغار شد.

معرق

به گزارش ایلنا، از دیگر بخش های این جشنواره می توان به گالری هنر ایرانی با عنوان "هفت رخ فرخ هنر ایران زمین" اشاره کرد که در آن 100 هنرمند ایرانی با خلق آثار خود به معرفی 22 سرفصل هنر میهنی می پردازند.

خطاطی، آیینه کاری و کاشی کاری، گچ بری و مقرنس کاری، بافت فرش، نگارگری و تذهیب، سوخته کاری چوب و ریزپردازی، سفال، شیشه گری، میناکاری، قلم زنی، معرق و منبت، چاپ پارچه سنتی، پیکرتراشی مشاهیر ایران، بافت حصیر و خیمه شب بازی، معرفی لباس ایرانی، نقاشی، طراحی چهره، کارگاه پوست و چرم، عکاسی با لباس های سنتی و پانتومیم اسطوره های ایرانی و نقاشی مدرن از دیگر بخش های گالری هف رخ فرخ ایران زمین است.

جشنواره فرهنگ و هنر ایران در بلاروس، شب گذشته با حضور 10 سفیر از کشورهای مختلف، سفیر ایران در بلاروس، معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مقامات عالی رتبه بلاروس در مینسک آغاز به کار کرد.

این جشنواره از 18 تا 28 خرداد ماه، به منظور معرفی تاریخ علم در ایران و پیشرفت های علمی و صنعتی ایران معاصر، معرفی چهره واقعی ایران به سایر ملل از منظر فرهنگ، تمدن، هنر و علم و همچنین معرفی حضور فعال زنان در نهادهای اجتماعی امروز ایران در شهر مینسک، پایتخت بلاروس برپا خواهد بود.

این جشنواره توسط موسسه هاتف شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه ریزی و اجرا می شود.

کد خبر 137125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز