سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه "مکتب هنر اصفهان" با حضور مدیران هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای سفارت ایران در لاهه و جمعی از هلندی های دوستدار هنر و فرهنگ ایرانی در نگارخانه هنر ایران در هلند افتتاح شد.

نقاشی

به گزارش ایسنا، شاه آبادی معاون وزیر ارشاد، طی سخنانی در این مراسم به غنای فرهنگی و هنری ایران اسلامی اشاره کرده و زبان هنر را بهترین راه برای شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی به جهانیان عنوان کرد.

شالویی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارنامه نگارخانه ایران در هلند را درخشان توصیف کرد و از سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند برای کمک به برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه های مختلف در این نگارخانه تشکر و قدردانی کرد.

حسینی ، معاون سفیر کشور مان در هلند نیز با اشاره به تبلیغات منفی رسانه های غربی علیه کشورمان، برگزاری چنین نمایشگاههایی در هلند را برای شناساندن فرهنگ و تمدن ایرانی به مردم هلند ضروری توصیف کرد.

در این نمایشگاه آثار زیبایی از قلمکاری، مینا کاری، نگار گری و وزیور آلات سنتی ایرانی به معرض نمایش گذاشته شده اند و آقای "شاه میوه" از هنرمندان برجسته کشورمان با توضیحات خود بازدید کنندگان را با هنر زیبای ایرانی در این نمایشگاه آشنا می سازد.

 

کد خبر 136989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز