یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آثار به نمایش گذاشته شده از محمد رسول مکاری هنرمند تذهیب کار و نگارگر کرمانشاهی در بلژیک با استقبال بی نظیر مخاطبان خارجی مواجه شد.

تذهیب

 

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، نمایشگاه نگارگری و خوشنوسی ایرانی از آثار محمدرسول مکاری نگارگر و تذهیب کار مطرح کرمانشاهی و علیرضا قنبری خوشنویس کشورمان در بروکسل با استقبال چشمگیر مخاطبان خارجی مواجه شد.

محمدرسول مکاری نگارگر و تذهیب کار برجسته کرمانشاهی در این باره گفت: در این نمایشگاه که در یکی از گالری های سرشناس بروکسل برپا شده بود، بازدیدکنندگان با هنر فاخر ایرانی بیش از پیش آشنا شدند.

وی با اشاره به کنجکاوی و دقت نظر مخاطبان خارجی در بررسی ابعاد مختلف هنر اصیل ایرانی اسلامی،اظهار داشت: برپایی چنین نمایشگاه هایی در اقصا نقاط دنیا ضمن معرفی هنر فاخر و اصیل این هنرمند موجب انتقال ارزش ها، فرهنگ و هویت هنر ارزشی می‌شود.

این هنرمند برجسته کرمانشاه خاطر نشان کرد: بازدیدکنندگان خارجی هیچ شناختی از هنر نقاشی، تذهیب و نگارگری ندارند به گونه ای که ظرایف هنری، تصاویر و ویژگی های منحصر به فرد هنر ایرانی آنان را به وجد آورده بود به گونه ای که با کنجکاوی و علاقه فراوان از چگونگی مراحل کار، ترکیب رنگها و فرم های به کاررفته در آثار جویا می شدند.

وی همچنین با ابراز تأسف از عدم مسئولان به نقش و تأثیرگذاری شگرف برپایی نمایشگاه های هنری در کشورهای بیگانه در معرفی هنر اصیل ایرانی، ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی متضمن هزینه های بالایی برای هنرمندان ایرانی است.

مکاری با قدردانی از حمایت های حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: حوزه هنری از سال 83 علی رغم امکانات محدودی که در اختیار دارد تعامل بسیار خوبی با تذهیب کاران استان داشته و در این زمینه گام‌های مهمی را برداشته است که از جمله آن می توان به جذب جوانان علاقه مند و مستعد به این رشته و ارائه آموزش های لازم به آنان اشاره کرد.

وی با تأکید بر شناساندن هنر فاخر ایرانی گفت: هنر ایرانی اسلامی با توجه به ارتباط خاص و عجین شده با دین و ارزش ها تأثیرگذاری بسیار دارد لذا می طلبد مسئولان و متولیان امر، ضمن حمایت از هنرمندان، اهتمام بیشتری نسبت به برپایی نمایشگاه های در خور شأن در داخل و خارج از کشور برداشته باشند.

محمدرسول مکاری هنرمند نگارگر و تذهیب کار کرمانشاهی بیش از 20 سال در این رشته هنری فعالیت داشته و به عنوان یکی از نخبگان هنری در استان مطرح است.

 




 

 

کد خبر 133884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز