همشهری آنلاین: به مناسبت هفته جهانی گرافیک نمایشگاهی از پوسترهای تجربی امید عزیزی با عنوان "از هنر در روستا تا موزه جهان نما"، از 19 تا 27 اردیبهشت در موزه جهان نما برگزار می‌شود.

منوچهر یکتایی

به گزارش ایسنا،این مجموعه به منظور معرفی موزه جهان نما و قابلیت‌های آن به عموم علاقه‌مندان و هنرمندان اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای هنرمندان کشور در این موزه کرده است.

در این نمایشگاه مجموعه پوسترهای مفهومی این هنرمند که وجه تسمیه کارهای آن از تبلور هنر در روستایی در شمال ایران و استان مازندران وام گرفته است در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

مجموعه پوسترهای نمایشگاه "از هنر روستا تا موزه جهان‌نما" همگی به مناسبت‌های مختلف و با تاثیر پذیری از طبیعت طراحی و با تکنیک‌های هنر گرافیک تلفیق و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

جهان نما یکی از موزه‌های مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران است که کلکسیونی از آثار هنری اهدایی یا خریداری شده ایرانی و خارجی در دوران پهلوی را با دو معیار تنوع و نفاست آثار هنری و همچنین گسترة زمانی خلق آن ها در خود جای داده است.

در این موزه آفرینه‌هایی که هزاران سال با یکدیگر اختلاف سن دارند، آثاری از تمدن‌های تاریخی سیلک، موشیکا، حاشیه نیل و خاور دور، در کنار آثاری از نام آوران هنر معاصر جهان همچون آمادئو مودیلیانی، پابلو پیکاسو، پل گوگن، کامیل پیسارو، لوئی والتا، ادگار دگا، خوان میرو، آگوست رنوار، سالوادور دالی، مارک شاگال، آلبرتو جاکومتی، اندی وارهول به نمایش در می آیند.

همچنین آثاری از پیشگامان هنر نوگرای ایران همچون حسین زنده رودی، پرویز تناولی، بهمن محصص، پرویز کلانتری، مسعود عربشاهی، سهراب سپهری، ژازه طباطبایی، ناصر اویسی، منوچهر یکتایی، پروانه اعتمادی و غیره در معرض دید قرار دارند.

 

کد خبر 134464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز