شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار نقاشی مریم ابطحی از 30 اردیبهشت تا 10 خرداد در نگارخانه ایست برگزار شده است.

نمایشگاه

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، احمد وکیلی هنرمند نقاش و طراح درباره آثار تازه مریم ابطحی نقاشی می گوید: "این نقاش، رمانتیک و معاصر است".

وی ادامه می دهد: "ترجمان منظر او از صافی ایده ها و آرزوها می گذرد و نهایتاً فضایی آرمانی را به بیننده انتقال می دهد.فیگورها در فضا مستحیل شده و نقاش با تکیه بر رفتاری مدرن فیگورها را با فضا و بالعکس اتصال می دهد و مجموعه ای واحد می سازد.ایجاد تاریکی و روشناییِ حاد مبتنی بر اتفاق در کنار رفتاری کاملاً تزیینی و با حساسیت از مشخصات کار اوست که تصویر را بسیار جذاب می کند".

به عقیده وکیلی، سیال بودن خطوط و گسترش این رفتار در تمام سطح اثر نشان از تسلط وی در امر طراحی دارد و نمایانگر زحماتی است که در طی سالیان طولانی بدست آورده است.

وکیلی همچنین بر این باور است که در آثار ابطحی دفرماسیون به شکل رایج و امروزی اثر را به مخاطره نمی کشد و بیشترین حد آن در نگاه خود نقاش به فیگورها و فضا به چالش کشیده شده است.اما در نتیجه برداشت کلی اثر نشانه هایی از تصویرسازی را به بیننده انتقال می دهد؛ گو اینکه اعتقاد دارم درونی شدن نگاه هنرمند به پیرامون خود راه را برای مخاطره بیشتر باز کرده است.او ثابت کرده که پیگیری و اصرار در تعاریف زیبایی شناسی،بهترین و اصلی ترین مؤلفه در عرصه هنرهای تجسمی است.

لذا در آثار و سابقه او پناه بردن به تکنیک و بازی هایی این چنین هرگز دیده نمی شود و آثار او به ساده ترین وسیله در پی نگاهی است که پشتوانه آن زیبایی شناسی و تعمق نگاه به پیرامون است.

ابطحی که متولد سال 1358 است از طراحان نسل جوان کشور محسوب می شود و توانایی استفاده از امکانات طراحی در جهت بیان شخصی در آثار او به خوبی مشهود است.

در این مجموعه 36 اثر از کارهای جدید مریم ابطحی به نمایش در آمده اند.

گالری ایست در درکه، خیابان احمد پور، نبش گلستان، پلاک 2 واقع شده است.

 

کد خبر 135889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز