سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه عکس‌های "میان رودان" کورش ادیم این هفته در گالری "هما" رونمایی می‌شود.

نمایشگاه عکس

به گزارش ایسنا، این بار یکی از عجیب‌ترین مجموعه‌های کورش ادیم با عنوان "میان رودان" در گالری هما به نمایش درمی‌آید و این بار در این عکس‌ها از وهم همیشگی کارهای ادیم خبری نیست و به نوعی منفک شدن از یک حوزه بصری معین است.

شهرام کریمی - هنرمند چند رسانه‌ای درباره این مجموعه از کارهای ادیم گفته است: "او با یک نگاه از دوران کودکی ، بزرگی‌اش را هنر می‌کند.

در واقع تجسم اسباب بازی‌ها در قامت طبیعت واقع نمای عکس ، چندان تازه نیست اما ادیم به جای این ارجاع به واقعیت ، تجسم کودکانه ملعبه را به ساخت نمادین یا حتی دروغین اسطوره پیوند زده و از این جنبه،حوزه جدیدی را در این باب رقم زده است".

دکتر ابولقاسم اسماعیل پور نیز درباره این گفتمان میان اسطوره و هنر چنین می گوید:"اسطوره و نماد دو روی یک سکه‌ شفاف هستند. حال یکدیگر را در می‌یابند. اسطوره از ناخودآگاه برمی‌خیزد و بر بال نماد تکیه داده، در آسمان خیال پرواز می‌کند.

درون پیچده انسان عیان می‌شود و در هزار توی ناخودآگاه خود را می‌یابد. در آن واحد درمی‌یابی که در عکس‌های نمادین کورش ادیم شناوری.

این درون آدم‌هاست که در قالب حیوانات اساطیری به نمایش درمی‌آید؟ یا که خود برخاسته از تندیس‌های نمادین خدایان بین‌النهرین است؟ گرازی خشمگین بر دریای زرین، اسب آبی که شیهه می‌کشد و از درون آبی انسان‌ها نغمه سر می‌دهد"؟

به عقیده عکس شناسان این تغییر رویکرد ادیم را باید نقطه آغازی بر تجربه آتی فتوآرت‌های او دانست.

کوروش ادیم متولد 1350 در بابل و فارغ‌التحصیل کارشناسی بیولوژی است.او تجربیات عکاسی را از سال 71 آغاز کرد و تا کنون عضویت در هیات داوران در چند جشنواره ملی عکاسی،شورای سیاست گذاری یازدهمین بینال عکس ایران را در کارنامه خود دارد.

در کشورهای ایران،یونان،انگلستان،فرانسه،لهستان،اّمریکا،مجارستان،اسکاتلند،امارات متحده عربی،قبرس،بلژیک،سوئد و هلند از جمله کشورهایی هستند که ادیم آثارش را در آنها برپا کرده است.

 از او تا کنون کتاب‌های "حضور ناب"،"حضور مبهم معنی"،"راز روی" و "کرانه‌های دیدار" منتشر شده است.

این نمایشگاه از 20 خرداد ماه به مدت 11 روز در گالری هما در برابر مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 136977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز