همشهری آنلاین-آرزو جعفریان: نمایشگاه نقاشی های الهام پارسیان از جمعه 23 اردیبهشت در گالری آتبین برگزار شده است.

نمایشگاه نقاشی

در این نمایشگاه 17 اثر فیگوراتیو در معرض دید عموم قرار گرفته اند. در 10 اثر از چاپ سیلک که بخشی از آن با عکاسی کار شده است، استفاده شده و 7اثر دیگرصرفا نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم هستند.

تم موضوعی آثار پارسیان نگاه به فیگورهای اطراف است. او بعد از گذراندن این فیگورها از فیلتر نگاه خود آنها را به تصویر می کشد.

هنرمند در نقاشی هایش از انسانهای اطراف خودکه همگی زنان هنرمند هستند الهام گرفته است و به موقعیت هنرمند در جامعه امروزی نگاهی داشته و آن را مورد بررسی قرار داده است. او آثارش را نام گذاری نکرده است زیرا نمی خواهد افکار خود را به مخاطب القا کند و می خواهد هر مخاطب بر اساس ذهنیت خود به آثار نگاه کند و برداشت شخصی خود را داشته باشد.

او سالها ی زیادی است که بر روی موضوع فیگور کار می کند و می توان گفت وی در این سالها فیگور را موضوع تجربیات خود قرار داده است. پارسیان در این مورد معتقد است: "ایده در روند انجام کار شکل می گیردو کم کم در آثار نمایان می شود.

فیگور همیشه برای من جالب بوده است و در نگاهم قالب انسان پر اهمیت تر جلوه می کند. فیگورهای من انسانهایی هستند که روزانه با آنها در تماسم و با آنها آشنا هستم و مسائل و مشکلاتشان را می دانم و با دانستن این مطلب و موضوعی که در ذهن دارم آن ها را به تصویر می کشم".

پارسیان در بعضی از آثارش از چاپ دستی به عنوان یک تکنیک استفاده کرده است. به این ترتیب که در مرحله اول از سوژه مورد نظر در لحظات متفاوت و حالات مختلف عکاسی کرده در نهایت عکسی را که به افکار و ذهنیاتش نزدیکتر بوده انتخاب کرده است.

سپس با ایجاد تغییرات و انجام مراحل مربوط به آن با نقاشی تلفیق کرده است.

آثار تازه پارسیان رنگین تر شده اند و تنوع رنگی نقاشی های جدیدش بیشتر از نقاشی های سیاه و خاکستری اش در نمایشگاه های پیشین او است.

وی در این باره می گوید:" رنگ برای من شروع بیان است درواقع رنگ مهم ترین عامل بصری در شکل گیری آثار این نمایشگاه است. نقاشی هایم از جهات مختلفی درون گرا و اکسپرسیو هستند و این خصوصیت از کنار هم قرار گرفتن رنگ ها و نحوه برخورد با آنها ایجاد شده است".

نصرت ا... مسلمیان نقاش صاحب سبک و استاد نقاشی در گفتگویی درباره این نمایشگاه می گوید:" الهام پارسیان در آثار جدیدش بیننده را با تجربه ای آشنا می کند که نشان از رابطه ای متنی میان چاپ و نقاشی دارد در مواجهه اولیه آثار او درونگرا و اکسپرسیونیستی جلوه می کند اما با دستکاری و افزودن مفهوم و ایده های نو به آثارش آنها را چند لایه کرده و به مخاطب این امکان را می دهد که تاویل های جدیدی از تجربه پیشرو را گسترش دهد".

الهام پارسیان متولد 1359است. او کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر دارد و تا کنون در نمایشگاه گروهی متعددی در ایران و خارج از ایران در لندن، استرالیا داشته است و این دومین نمایشگاه انفرادی او درگالری آتبین محسوب می شود.

این نمایشگاه تا سه شنبه 3 خرداد در گالری آتبین دایر است و علاقمندان می توانند از این آثار دیدن کنند.

گالری آتبین در خیابان ولیعصر- ضلع جنوب چهارراه پارک وی- کوچه خاکزاد- پلاک 42 واقع شده است.

کد خبر 135135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز