همشهری آنلاین: 27 هنرمند عرصه‌ هنرهای تجسمی آثار خود را با موضوع "معصومه سیحون" به مناسبت اولین سالگرد درگذشت این هنرمند رونمایی می‌کنند.

معصومه سیحون

به گزارش ایسنا، نادر سیحون ـ مدیر گالری سیحون ـگفت: تمام هنرمندانی که تا به حال با گالری "سیحون" همکاری داشتند، چه هنرمندان پیشکسوت و چه جوان با موضوع "معصومه سیحون" یا موضوعات مرتبط دیگر که مربوط به این بانوی گالری‌دار است، در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: این نمایشگاه جمعه 30 اردیبهشت با سخنرانی آیدین آغداشلو ساعت 17 افتتاح می‌شود و تا قبل از زمان افتتاح تمام آثار با پارچه پوشانده شده اند.

به گفته‌ وی پرویز کلانتری، بهرام دبیری، کامبیز درم بخش، ایرج شافعی، عبدالحمید پازوکی، احمد نصراللهی، رحیم مولاییان و محسن احمدوند از جمله هنرمندانی هستند که به ارائه آثار در این نمایشگاه پرداختند.

علاقه‌مندان می‌توانند، از 31 اردیبهشت ماه به مدت 2 هفته از گالری سیحون واقع در خیابان خالد اسلامبولی، کوچه چهارم، شماره 30 از ساعت 16 الی 20 بازدید کنند.

معصومه سیحون در سال 1313 در رشت متولد شد. وی از پیشکسوتان هنرهای تجسمی در ایران و مدیر گالری سیحون یکی از قدیمی‌ترین نگارخانه‌های فعال در ایران بود.

معصومه سیحون دارای حدود نیم قرن پیشینه فعالیت هنری بود و نقش برجسته‌ای در معرفی استعدادهای هنری ایران داشت.

سرانجام این بانوی گالری دار روز 31 اردیبهشت ماه 89 در تهران در گذشت و در بهشت سکینه به خاک سپرده شد.

 

کد خبر 134888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز