یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر - احمد افشار: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به‌مناسبت بیست‌ودومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) کارگاه 2 روزه نقاشی را با مضمون امام راحل و انقلاب در مرقد مطهر برگزار می‌کند.

khomaini

این مرکز در فراخوانی از تمام هنرمندان نقاش دعوت کرد تا در این کارگاه که روزهای 14 و 15 خرداد برگزار می‌شود، شرکت کنند. هنرمندان تمام استان‌های کشور در این کارگاه‌ 2روزه شرکت می‌کنند و در پایان نمایشگاهی از آثار این هنرمندان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. همچنین در پایان این کارگاه 2روزه نفرات برگزیده، انتخاب و به آنان جوایز نفیسی اهدا می‌شود. در این کارگاه 2روزه، استادان مطرح نقاشی حضور خواهند داشت. هنرمندان در این کارگاه‌ها می‌توانند برای خلق آثار خود از تکنیک آزاد استفاده کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی بیشتر با شماره تلفن‌ 88898034 تماس بگیرند.

در نگارخانه خیال شرقی مؤسسه صبا، نمایشگاه خوشنویسی علیرضا کدخدایی، با عنوان نابغه پرسشگر برپاست. این نمایشگاه شامل 54 تابلو از رباعیات حکیم عمر خیام به خط نستعلیق و همراه با تذهیب است. علیرضا کدخدایی درباره پروژه خوشنویسی رباعیات خیام گفت: از سال 87 تاکنون، کار خوشنویسی رباعیات خیام را آغاز کرده‌ام و هنوز هم کامل نشده است. تاکنون بیش از 50 رباعی از خیام را خوشنویسی کرده‌ام و این مجموعه قرار است در قالب یک کتاب منتشر شود. این نمایشگاه تا 25‌خرداد ماه همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت 10 الی 19 در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی غربی، خیابان صبا (شهید برادران مظفر)، شماره 125 پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

در گالری سیحون، افشین پیرهاشمی، نقاش صاحب سبک ایران با ارائه یک نقاشی در نمایشگاه یکمین سالمرگ معصومه سیحون حضور دارد. در این نمایشگاه، ‌ 25 نقاش و عکاس حضور دارند که در میانشان چهره‌های معروفی نظیر پرویز کلانتری، بهرام دبیری، ناصر پلنگی، کامبیز درم‌بخش، سیف‌الله صمدیان، عبدالحمید پازوکی، مصطفی دشتی، بهزاد شیشه‌گران، عین‌الدین صادق‌زاده، احمد نصراللهی، ‌رحیم مولاییان و... آثاری براساس شخصیت معصومه سیحون خلق کرده‌اند. این نمایشگاه تا 11 خرداد، دایر خواهد بود، علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر از این آثار دیدن کنند.

گالری آران، روایت‌هایی از هنر اجتماعی را با نمایشگاه ویدئو پرفورمنس‌ها و طراحی‌های شهرام انتخابی با عنوان «توی سرم بنگ‌بنگ می‌کنند» را برگزار کرده است. آثار او حین ارائه متفاوت، به هم ربط دارند و همه شامل موضوعات اجتماعی می‌شوند که هنرمند با آن درگیر است و می‌خواهد به‌وسیله آن با اطراف ارتباط برقرار کند. او در طراحی‌ها، چهره خود را به تصویر کشیده و به شکلی وابستگی‌اش به دنیای اطراف، مسائل و هویتش را بیان می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا 7 بعدازظهر به هفت تیر- کوچه دی - پلاک12 مراجعه نمایند. همچنین نمایشگاه آثار رضا خدادادی از مجموعه نوستالژیا در گالری هور برپاست. در این نمایشگاه 31 اثر ارائه شده است که بیانگر رابطه هنر و صنعت است.

محمود شالویی در بازدید از آثار نمایشگاه خدادادی، آثار این نمایشگاه را دارای مشخصه‌ها و هویت ایرانی دانست که هنرمند با نگاه به گذشته و تاریخ و فرهنگ کشور آثاری را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا 17 خرداد در خیابان مطهری خیابان میرزای شیرازی کوی نعیمی میزبان علاقه‌مندان است. نمایشگاه عکس‌های اصلان ارفع با عنوان «خاک و خون» در گالری شماره 6 به نمایش گذاشته شده است. در این مجموعه، عکس‌های دیجیتال از مراسم‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است. علاقه‌مندان می‌توانند تا 16خرداد ماه از ساعت‌16 تا 19به غیر از پنجشنبه‌ها به نشانی خیابان خردمندشمالی، کوچه هجدهم، پلاک6، طبقه همکف مراجعه نمایند.

نمایشگاهی از آثار هما بیگلو نیز در گالری ادواری موزه هنر امام علی(ع) برگزار شده است. وی در این نمایشگاه 20 تابلوی نقاشی، حاصل تازه‌ترین دوره‌ حرفه‌ای‌اش را به نمایش گذاشته است. این نقاش در آثارش با نگاهی به ارزش‌های تصویری حروف و کلمات، سعی در ایجاد همنشینی و فضای گفت‌وگو عناصر مشترک بصری نقاشی و نوشتار دارد. این نمایشگاه تا 19 خردادماه در موزه هنر امام‌علی(ع) واقع در خیابان ولیعصر، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 میزبان علاقه‌مندان است.

در گالری گلستان نمایشگاهی از نقاشی‌های هومن فولادقلم برپاست. آثار فولادقلم، آبستره و انتزاعی است که بیش از هرچیز حضور طبیعت را در ذهن مخاطب متبادر می‌سازد. هنرمند در ارائه این آثار با حضور شورانگیز رنگ‌های گرم و لکه‌های پهن رنگ که به فرم‌های گسترده منجر می‌شود و ایجاد بافت، جلوه‌ای از بیکرانگی طبیعت را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تا تاریخ 19 خرداد برپاست، علاقه‌مندان جهت بازدید می‌توانند از ساعت 4 تا 8 به آدرس دروس، شهید کماسایی، شماره 34 مراجعه کنند. در گالری زاویه نیز نمایشگاه عکس نقاشی‌های اسفندیار پورمقدم برپاست.

در این نمایشگاه 15 اثر پرتره که با تکنیک میکس عکس و نقاشی‌های کلاسیک اروپایی خلق شده به روی دیوار می‌روند. به گفته این هنرمند، این آثار، همگی پرتره‌ آدم‌های اطرافمان را به نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه تا 12 خردادماه در دزاشیب خیابان رمضانی، کوچه رضا عباسی، پلاک 8 از ساعت 16 الی 20 میزبان بازدیدکنندگان است.

کد خبر 136392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز