دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رای‌دهندگان در زوریخ سوئیس با اکثریتی عمده تقاضا برای ممنوع کردن کمک به خودکشی یا غیرقانونی کردن این عمل برای افراد غیرساکن، را رد کردند.

assisted death

به گزارش آسوشیتدپرس رای دهندگان در کانتون زوریخ سوئیس در رای‌گیری یکشنبه 15 مه با نسبت 4 به یک، هر دو اقدام مورد تقاضای گروهای سیاسی محافظه‌کار  را رد کردند.

به گفته مقامات زوریخ، از مجموع 278000 رای اخذ شده، ابتکار عمل برای ممنوع کردن کمک به خودکشی، با 85 درصد رای مخالف و ابتکار عمل برای غیرقانونی کردن این اقدام در مورد خارجیان با 78 درصد رای مخالف روبه‌رو شد.

کمک به خودکشی در سوئیس قانونی است، و از 1941 نیز قانونی بوده است، به شرطی که فرد کمک‌کننده دکتر پزشکی نباشد و به طور شخصی از مرگ بیمار سود نبرد. حدود 200 نفر در سال در زوریخ دست به خودکشی می‌زنند.

برخی از ساکنان زوریح می‌گفتند به اعتقاد آنها این موضوع به آزادی شخصی مربوط است، و برخی دیگر از این مسئله نگران بودند که زوریخ به اصطلاح به مقصد توریستی صدها نفر، عمدتا از کشورهای اروپایی، و تا حدودی آمریکایی، بدل شده است که برای پایان دادن به زندگی‌شان به این شهر می‌آیند.

سال گذشته دولت سوئیس تقاضا برای ممنوع کردن گروه‌های کمک به خودکشی را رد کرد، اما گفت قصد دارد قواعد جدیدی پیشنهاد کند تا کار این گروه‌ها را محدود کند.

مقامات دولتی گفته‌اند که می‌خواهند میزان توریسم خودکشی را کاهش دهند، و اکثریت گروه‌ها و دولت‌های محلی مورد مشورت آنها، با اعمال قواعد سخت‌تر برای کنترل گروه‌های کمک به خودکشی موافقند.

اتحاد دموکراتیک فدرال و حزب اونجلیکال طرفدار این ممنوعیت‌ها بودند، که بر اساس یکی از آنها فردی که می‌خواست از کمک به خودکشی قانونی استفاده کند، مجبور بود دست کم یک سال در کانتون زوریخ اقامت داشته باشد.

گروه سوئیسی Dignitas به افراد برای خودکشی قانونی کمک می‌کند. بیش از 1000 خارجی بوسیله این گروه، که بیش از نیمی از آنها آلمانی بودند، از این گروه کمک گرفتند.

برنارد سارتر، معاون رئیس گروه EXIT، یک گروه سوئیسی دیگر به خودکشی افراد کمک می‌کند، نتیجه رای‌گیری زوریخ را تاییدی قوی این نظر می‌شمارد که رای‌دهندگان سوئیسی به "تدبیر شخصی برای پایان زندگی" اعتقاد دارند.

او گفت این رای‌گیری "پیامی مشخص" به پارلمان سوئیس می‌فرستد تا موانع قانونی برای مراجعان سالمندی را که کمک طلب می‌کنند، کاهش دهد.

کد خبر 135094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز