چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان بهشت زهرا ایست قلبی را بیشترین و بیماری‌های اعصاب و روان را کمترین علت مرگ ساکنان تهران اعلام کرد

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با ارائه آمار تعداد متوفیان تهرانی در چهار ماهه نخست امسال، مجموع این متوفیان را 15 هزار و 877 نفر ذکر کرد و خبر داد: «ایست قلبی» و «بیماری‌های اعصاب و روان» به ترتیب بیشترین و کمترین علت مرگ در بین این افراد بوده است.

رضاییان با تشریح جزییاتی از این آمارها افزود: بیشترین تعداد فوت‌شدگان با 9 هزار و 66 نفر را مردان و سپس با پنج هزار و 837 نفر را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین تعداد نوزادان فوت شده نیز 974 مورد بوده است.

به گفته وی، کمترین تعداد فوت شدگان از نظر سنی مربوط به گروه سنی پنج تا 9 سال بوده که تعداد متوفیان گروه یاد شده 109 نفر است که از این تعداد 63 نفر پسر و 46 نفر دختر بودند.

این در حالیست که مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، در ادامه بیشترین تعداد فوت‌شدگان از نظر سنی را مربوط به گروه سنی بالای 65 سال خواند و تعداد این متوفیان را هشت هزار و 91 نفر عنوان کرد.

رضاییان علت عمده مرگ متوفیان را مربوط به "ایست قلبی" دانست که دو هزار و 717 نفر به این علت فوت کرده‌اند.

وی همچنین کمترین علت مرگ و میر مربوط به بیماری‌های "اعصاب و روان" با یک مورد فوت اعلام کرد.

به گفته رضاییان در بین 22 منطقه شهر تهران، منطقه چهار با 795 نفر بیشترین تعداد متوفیان را به خود اختصاص داد که جمعیت و وسعت این منطقه در این امر دخیل است، این در حالیست که منطقه 22 شهرداری نیز با 73 نفر، کمترین تعداد متوفیان از نظر منطقه‌ای را داشت.

کد خبر 87122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز