همشهری آنلاین: استاندار تهران با بیان اینکه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر ساعات کاری ادارات وجود ندارد، گفت: این موضوع به صورتی کاملا شناور باقی می‌ماند و ادامه این روند بستگی به شرایط آلودگی هوا و ترافیک تهران دارد.

تمدن استاندار تهران

 به گزارش ایسنا مرتضی تمدن در جریان شورای اداری استان که با حضور جمعی از کارکنان استانی برگزار شد، با اعلام اینکه تاکنون 50 درصد از دستگاه‌های اجرایی توانستند اهداف دولت در برنامه دولت الکترونیک را محقق کنند و 50 درصد دیگر نتوانستند وظایف خود را انجام دهند، اظهار کرد: به این دستگاه‌های اجرایی تا پایان خردادماه فرصت می‌دهیم تا نسبت به وظایف خود اقدام کنند.

 مصوبه دولت برای تغییر وضعیت نیروهای شرکتی دستگاه‌های اجرایی، اجرا نشده است

 وی همچنین با اعلام اینکه دستور و مصوبه دولت برای تغییر وضعیت نیروهای شرکتی دستگاه‌های اجرایی انجام نشده و برخی از دستگاه‌های اجرایی هنوز نسبت به اجرایی شدن آن مقاومت می‌کنند، اظهار کرد: تغییر وضعیت نیروهای شرکتی دیگر مشکل قانونی و حقوقی ندارد و تمام مسائل آن برطرف شده و دلیلی برای مقاومت دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد، اما نمی‌دانم چرا برخی از دستگاه‌ها نسبت به اجرای این مصوبه مقاومت می‌کنند.

 تمدن تصریح کرد: متاسفانه برخی از شرکت‌های به وجود آمده در قالب این نیروهای شرکتی و دستگاه‌های اجرایی، ساخته و پرداخته خود این سازمان‌ها هستند و دلیلی برای ادامه فعالیت آنها وجود ندارد.

 استاندار تهران همچنین نسبت به انجام نشدن مزایده فروش خانه‌های سازمانی ادارات دولتی تذکر داد و گفت: متاسفانه روند واگذاری و فروش این املاک نیز هنوز به طور مناسب اجرایی نشده، در حالی که این موضوع در قانون بودجه سال 90 نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

 وی خطاب به معاون برنامه‌ریزی خود تاکید کرد: در سه ماهه اول امسال، طبق تکلیف قانون باید شرایط این املاک کاملا روشن شود، ضمن اینکه استانداری تهران نیز در مورد فروش خانه‌های سازمانی خود هنوز اقدام لازم را انجام نداده، در حالی که باید پیشقدم باشد.

 وجود 33 هزار پست بلاتصدی در استان کاملا بی‌معنی و غیر ضروری است

 تمدن در ادامه با بیان اینکه وجود 33 هزار پست بلاتصدی در استان کاملا بی‌معنی و غیر ضرور است، گفت: برخی ادارات و سازمان‌های دولتی آنقدر نیروی انسانی دارند که جای نشستن برای آنها وجود ندارد و تبدیل به «اداره‌های ترحمی» شده است.

 وی گفت: بررسی کنید و ببینید اگر این پست‌ها و هزینه‌های مرتبط با آنها برای بودجه و هزینه‌های سازمان اضافی است و راندمانی برای آنها وجود ندارد، آنها را حذف کنید.

 وی در ادامه از اجرای طرح "تحول اجتماعی" همزمان با طرح "تحول اقتصادی" از آغاز سال جاری خبر داد و گفت: جزئیات این طرح در جهت سلامت جوانان، تحکیم خانواده و اصلاح برخی از روندهای اجتماعی تهیه شده و به زودی پس از ابلاغ در اختیار ادارات مختلف قرار می‌گیرد.

 وی یادآور شد: ستاد اجرایی این طرح در استانداری تهران و زیر نظر معاونت اجتماعی وزارت کشور فعال شده است.

استاندار تهران در ادامه همچنین از امضای یک تفاهم‌نامه مشترک بین استانداری تهران و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری خبر داد وگفت: در سال جاری نیز بر اساس این تفاهم‌نامه موضوع خروج کارکنان و ادارات غیر ضرور از استان تهران، نحوه ساماندهی آنها، دورکاری و نیز سیاست‌های تعدیل جمعیت از استان تهران اجرایی خواهد شد.

 فعلا هیچ برنامه‌ای برای تغییر ساعت کاری ادارات وجود ندارد

 استاندار تهران همچنین با تاکید بر اینکه موضوع «تغییر ساعت کاری ادارات» به دلیل کنترل شرایط اضطرار و بحران آلودگی هوا بوده است و این مساله با تدبیر رییس جمهور در جهت پیشگیری از شرایط اضطرار انجام شده، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر ساعت کاری وجود ندارد، اما این موضوع به صورت کاملا شناور باقی می‌ماند و بستگی به شرایط آلودگی هوا و ترافیک تهران دارد.

 وی اضافه کرد: توزیع ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی در زمان آلودگی هوا نتایج قابل توجهی را داشت و تقریبا ترافیک صبح و عصر از حالت نفس‌گیر خارج شده و در شرایط روان به سر می‌برد.

 وی با اشاره به اعتراض قانونی که نسبت به اجرای این برنامه از سوی مجلس گرفته شده است، تصریح کرد: مستندات قانونی مربوط به این مساله را به دیوان عدالت اداری ارائه کرده‌ایم و اگرچه قبول داریم که منع قانونی در این زمینه وجود دارد، اما به دلیل شرایط اضطرار، اجرای این برنامه را ضروری می‌دانیم.

 تمدن گفت: البته دیوان عدالت اداری هنوز نظر رسمی را در مورد اجرای این برنامه اعلام نکرده است، اما طبق اطلاع ما استدلال‌های ارائه شده پذیرفته شده است و برای حفظ سلامت و امنیت مردم، اجرای این برنامه ضروری است.

 وی خطاب به مدیران استانی، گفت: از شما می‌خواهم که تلاش کنید، چند ساعت حذف شده در برنامه کاری ادارات با برنامه‌ریزی و کار فشرده که کاملا در خدمت مردم باشد، جبران شود.

 شرکت گاز برای هفت ماهه آخر سال جاری تعرفه‌های جدید گاز را اعلام می‌کند

وی همچنین با حضور در جمع خبرنگاران نیز در توضیحی خاطرنشان کرد: قطعا برنامه کاهش ساعت کاری ادارات فعلا در دستور کار نیست، اما تلاش می‌کنیم، این برنامه را با رعایت کلیه مسائل قانونی اجرایی کنیم، البته این مساله به معنای حذف کامل برنامه افزایش ساعت کار ادارات نیست و در صورت لزوم امکان این افزایش ساعت کاری نیز وجود دارد.

 تمدن خاطرنشان کرد: برنامه پیگیری برخی از تخلفات سازمان‌ها همچنان به صورت نظارتی ادامه دارد و دستگاه‌های دولتی اجازه ساخت هتل، مراکز اقامتی و تفریحی را تحت هیچ عنوانی ندارند، چرا که این مساله برعهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

 استاندار تهران همچنین در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با افزایش قیمت حامل‌های سوخت و کاهش میزان یارانه‌ها، تصریح کرد: هیچ افزایشی در قیمت سوخت و هیچ کاهشی در میزان یارانه وجود ندارد و تلاش می‌کنیم با کنترل قیمت‌ها، برخی گرانی‌های اخیر را که روندی کاذب داشته را جبران کنیم.

 وی با بیان اینکه اخیرا شنیده‌ام شرکت گاز قرار است، برای هفت ماهه آخر سال جاری تعرفه‌های جدیدی را برای قیمت گاز اعلام کند، تصریح کرد: امیدواریم این افزایش قیمت فشار زیادی را بر مردم وارد نکند، ضمن اینکه اگر در تعیین قیمت گاز اجحافی به شهروندان صورت گرفته باشد، این مساله قابل رسیدگی است، چرا که در جریان قرائت و محاسبه نرخ گاز ممکن است، اشتباهاتی به وجود آید.

کد خبر 135049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز