همشهری آنلاین: رئیس مجلس درباره جلسه اخیر خود با رئیس جمهور گفت: این جلسه در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد و مسئله ادغام وزارت‌خانه‌ها از نظر ما حل شده و مشکلی نیست.

لاریجانی احمدی‌نژاد

 به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح جامع بهارستان در جمع خبرنگاران در رابطه با جلسه اخیر خود با رئیس جمهور سؤال کرد، ‌گفت: اینگونه مسائل که بین دولت و مجلس ممکن است در موضوعات تخصصی پیش آید و اختلاف نظر باشد خیلی غیرطبیعی نیست. البته بنده نمی‌خواهم بگویم این مورد غیرطبیعی است اما به طور طبیعی همیشه پیش بیاید.

وی افزود: در قانون اساسی هم روشن شده است که مرجعیت این امر اولاً باید پایه‌هایی بر اساس قانون اساسی داشته باشد یعنی شورای نگهبان مرجعی است که نظر می‌دهد و ثانیاً برای حل این مسائل در قانون اساسی اصل 110 پیش‌بینی شده که بر اساس آن تنظیم قوا و رفع اختلاف با مقام معظم است و ایشان تنظیم‌کننده هستند و این کار انجام شده و مسئله از نظر ما حل شده می‌باشد و مشکلی نیست.

 رئیس مجلس تصریح کرد: این بخش بخشی از کار تنظیم قوا است که صورت هم گرفته است و در واقع پایه کار هم همان تفسیر شورای نگهبان است و ما همه باید ملتزم به نظر شورای نگهبان باشیم و این شورا هم تکلیف را روشن کرده است.

 لاریجانی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا جلسه اخیر شما با رئیس جمهور در محضر رهبر معظم انقلاب بوده است یا خیر، تاکید کرد: این دیدار در محضر رهبر انقلاب برگزار شده است.

 وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که در رابطه با لایحه شرح وظایف ادغام وزارتخانه‌ها سوال کرد گفت: باید شرح وظایف به مجلس بیاید و وزرایی هم که در ادغام وزیر می‌شوند باید رای اعتماد بگیرند.

 لاریجانی در باره عزل سه وزیر از سوی رئیس جمهور نیز اظهار داشت: بنده نمی‌خواهم مبنای ارزشی برای این کار قائل شوم‌، این مسئله جزو اختیارات رئیس جمهور است و ممکن است وزرای خود را بردارد. لذا این جهت مسئله مورد نزاع ما نیست و بنده هم نمی‌خواهم در رابطه با محتوای آن صحبت کنم. اما این موضوع از نظر شکلی مراد ما نیست.

کد خبر 134944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز