سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات متعدد نمایندگان گفت: دولت باید وزیر ورزش را معرفی کند برای وزارت نفت سرپرست بگذارد و ابتدا باید وظایف وزارتخانه جدید اعلام و سپس وزیر پیشنهادی معرفی شود

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز -سه‌شنبه - در پاسخ به تذکرات پنج تن از نمایندگان مجلس در مورد بحث معرفی وزیر امور زیربنایی و اعلام وصول آن در جلسه علنی گذشته مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که در هیات رییسه نیز مطرح شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس قانون باید وظایف وزارتخانه جدید مشخص شود و پس از آن‌که وزارتخانه مورد شناسایی قرار گرفت وزیر برنامه بدهد و نمایندگان بتوانند رای اعتماد بدهند.

وی افزود: در هیات رییسه همین مسئله دنبال شد و قرار است کمیسیون مشترکی این موضوع را بررسی کند اما کار با سرعت دنبال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، لاریجانی هم‌چنین در پاسخ به تذکر دیگری یادآور شد: باید اجازه تمدید سرپرستی وزارتخانه بر اساس روال کار اخذ شود و زمان 10 روزی که مجلس فرصت دارد تا نسبت به اخذ رای اعتماد از وزیر معرفی شده اقدام کند، مورد توجه نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث سرپرستی وزارت نفت نیز، گفت: هم‌اکنون وزارت نفت سرپرست ندارد و باید سرپرست برای آن معرفی شود و در مورد وزارت ورزش نیز باید وزیر مدنظر را معرفی کنند که در غیر این صورت مرتکب تخلف شده‌اند.

 

کد خبر 135885
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز