همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس خبر داد که علی لاریجانی رئیس مجلس در نامه‌ای به وی بر بررسی گزارش این کمیسیون در مورد نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها طبق ماده 233 آیین نامه برای ارسال به قوه قضائیه تاکید کرده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم گفت: رئیس مجلس نامه‌ای به بنده نوشته و خواسته است گزارش ویژه طرح تحول اقتصادی از نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که چندی پیش در مجلس قرائت شده بود را براساس ماده 233 آیین نامه برای قرائت در مجلس آماده کنیم تا پس از رای نمایندگان به این گزارش، تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به قوه قضائیه ارسال شود.

بنا بر این گزارش مصباحی مقدم پیش از این نیز از ارایه درخواست تعدادی از نمایندگان توسط محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون طرح تحول اقتصادی برای بررسی گزارش کمیسیون از نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها طبق ماده 233 خبر داده بود.

مصباحی مقدم ترجیح به انتقاد سازنده و تعامل میان دولت و مجلس را علت عدم بررسی این گزارش طبق ماده 233 خوانده بود اما تاکید کرده بود که در صورت ادامه تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد.

به گزارش مهر، در گزارش کمیسیون طرح تحول اقتصادی از نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به بحث تخلف دولت از قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره شده که مهمترین آن منجر به کسری بودجه 150 هزار میلیارد ریالی دولت می‌شود.

این گزارش در صورتی که طبق ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس به رای نمایندگان گذارده شود و در صورت رای مثبت وکلای ملت، جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

کد خبر 154943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز