سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی از احتمال حذف یارانه نقدی پردرآمدها و افزایش یارانه نقدی کم درآمدها در آینده نامعلوم خبر داد و گفت:

متناسب با اصلاح قیمت‌ها در مرحله دوم، رقم یارانه‌های نقدی پرداختی به مردم افزایش می‌یابد. به‌گزارش همشهری، پیش‌تر رئیس‌جمهور از دوبرابر شدن میزان یارانه نقدی در سال‌جاری خبر داده بود اما چندی پیش وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت اظهار کرد: افزایش یارانه نقدی در گرو افزایش دوباره قیمت حامل‌های انرژی است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین در مورد افزایش‌های جدید قیمت انرژی در سال‌جاری گفت: این افزایش‌ها باید در قالب برداشتن گام دوم اصلاح قیمت‌ها انجام شود که مطالعات آن آغاز شده اما در مورد زمان اجرای آن به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. او گفت: افزایش قیمت‌ها باید طی یک برنامه‌ 5 ساله اجرا شود و برداشتن گام دوم بخشی از این سناریو است که برای امسال هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. فرزین با بیان اینکه در مورد حذف یارانه برخی افراد که وضعیت درآمدی مناسبی دارند در حال مطالعه هستیم، گفت: باید اقدامی شود که به لحاظ اجرایی عملیاتی باشد، یعنی به افراد براساس میزان تمکن مالی یارانه داده شود اما هنوز در مورد اینکه این کار را چگونه اجرایی کنیم، به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

براساس این گزارش او با اشاره به شکست سیاست خوشه بندی خانوار در توزیع یارانه نقدی گفت: حذف پردرآمدها از لیست یارانه نقدی در حال مطالعه است.او تاکید کرد: مطالعه خانوارها و شناسایی خانوارهای کم‌درآمد در حال اجراست که اگر دولت به این نتیجه برسد، بخشی از خانوارهای پردرآمد از دریافت یارانه حذف خواهند شد و بر عکس سایر خانوارهای کم‌درآمد یارانه بیشتری دریافت کنند. البته تاکید می‌کنم که هنوز این مطالعات جمع‌بندی نشده و نتیجه قطعی گرفته نشده است.

12هزار بنگاه انرژی بر حمایت می‌شوند

او در مورد حمایت دولت از صنایع و تولید در جریان قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: با توجه به اینکه قیمت حامل‌های انرژی مانند برق و گاز افزایش یافته است، در این زمینه 12هزار بنگاه در 25 رشته و در قالب بسته حمایتی در 3 محور خط اعتبار انرژی دریافت می‌کنند که در این زمینه حدود 6 هزار بنگاه ثبت‌نام قطعی کرده‌اند و از آن تعداد برای 3‌هزار و 500 بنگاه قرارداد بسته شده است

کد خبر 135477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز