دبیر ستاد هدفمندکردن یارانه‌ها گفت:

به ایرانیان خارج از کشور یارانه تعلق نمی‌گیرد.محمدرضا فرزین شرط قطع یارانه این خانوارها را شناسایی آنها عنوان کرد و از راه‌اندازی سیستمی به همین منظور خبرداد. به گزارش مهر، وی ضمن ابراز بی‌اطلاعی درباره تعداد خارج‌نشینان متقاضی دریافت یارانه نقدی گفت: سیستم مرکز آمار کشور به‌گونه‌ای است که اگر افرادی از خارج از کشور بخواهند در سیستم ثبت‌نام کنند، امکانپذیر نیست. دبیر ستاد هدفمندکردن یارانه‌ها با بیان اینکه ممکن است که این افراد از داخل کشور در سیستم ثبت‌نام کرده باشند، افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه آماری در این خصوص نداریم، در حال بررسی ثبت‌نام‌کنندگان هستیم تا در مورد حذف این افراد اقدام کنیم.

وی افزود: آماری در مورد افرادی که در ایران مقیم نیستند اما ثبت‌نام نکرده‌اند، نداریم، این در حالی است که شرط دریافت یارانه این است که خانوار در داخل کشور زندگی کند، زیرا اگر در داخل کشور زندگی نکنند هزینه جدیدی به آنها تحمیل نمی‌شود بنابراین یارانه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد.معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: به‌دنبال این هستیم که در سیستم مرکز آمار یک نظام شناسایی ایجاد کنیم تا به ایرانیان خارج از کشور یارانه تعلق نگیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که افرادی که برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکرده‌اند یا دیر اقدام کرده‌اند آیا یارانه‌ای دریافت خواهند کرد یا خیر؟ گفت: افرادی یارانه‌های پرداخت شده پیش از این را دریافت خواهند کرد که قبلا در سایت مرکز آمار ثبت‌نام و نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده باشند و بنا بر دلایل یا اشتباهاتی که در سیستم بوده نتوانسته‌اند یارانه خود را دریافت کنند اما افرادی که قبلا ثبت‌نام نکرده‌اند، مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

کد خبر 135295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز