همشهری آنلاین: دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: تعداد افرادی که هم اکنون یارانه دریافت می کنند، 72 میلیون و پانصد هزار نفر است.

به گزارش ایرنا، 'محمد رضا فرزین' پس از پایان جلسه ستاد هدفمند کردن یارانه ها در جمع خبرنگاران افزود : پس از مرحله جدید که سامانه مرکز آمار و سازمان هدفمندی باز شد ، تعداد ثبت نام کنندگان برای دریافت یارانه نقدی در کل کشور 73 میلیون و 600 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دولت اجرای خوب هدفمندی یارانه ها است ،اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد هدفمندسازی یارانه ها رییس جمهوری تاکید داشت که مهمترین موضوع دولت در سال جاری موضوع هدفمندسازی یارانه ها است و تمام تلاش دولت این خواهد بود که قانون هدفمندی در کشور در سال جاری به خوبی اجرا شود.

فرزین تصریح کرد : رییس جمهوری همچنین بر تقویت فرهنگ سازی در زمینه هدفمندسازی یارانه ها تاکید داشت و اینکه باید در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.

دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه ها موضوع دومی را که در جلسه ستاد مطرح شد کشاورزی ذکر کرد و گفت : در ابتدای جلسه وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت تولید محصولات کشاورزی ارایه و پیش بینی کرد که تولید محصولات کشاورزی در سال جاری افزایش یافته و به رقم 120 میلیون تن خواهد رسید.

فرزین گفت : به همین دلیل قرار شد که اقدامات خاصی در زمینه صادرات و یارانه صادراتی و تقویت تعاونی ها انجام شود.
به گفته وی ، همچنین قرار است اقداماتی در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی انجام شود تا این محصولات به خوبی و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

فرزین با اشاره به اینکه بحث شیر نیز از دیگر موضوعاتی که بود که در جلسه امروز بررسی شد ، گفت: برای ماه آینده یارانه شیر پرداخت می شود و وزارت آموزش و پرورش نیز نسبت به افزایش شیر یارانه ای اقدام کرده و مقدار بیشتری را بین مدارس توزیع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بابت علوفه به دامداران یارانه پرداخت می شود ،گفت: قرار است رقم 100 میلیارد تومان برای یارانه علوفه اختصاص داده شود.

فرزین با اشاره به موضوع تقویت تنظیم بازار گفت : در این خصوص نیز گزارشاتی ارایه شد که حاکی از افزایش قیمت غیرمنطقی برخی اقلام بود که قرار شد در این زمینه بررسی های لازم انجام و در جلسه هفته آینده به ستاد ارایه شود.

دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه ها گفت: گزارش بعدی جلسه امروز ستاد مربوط به وزیر صنایع بود که وی مطلبی را در خصوص وضعیت بسته حمایتی صنعت و اقداماتی که در این زمینه انجام شده، ارایه کرد.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها همچنین اظهار داشت:در میزان و نحوه پرداخت یارانه ها تغییر ایجاد نشده و میزان آن به ازای هر نفر تا پایان سال جاری 45 هزار و پانصد تومان به صورت ماهانه است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرزین اضافه کرد : زمان پرداخت یارانه ها آخر هر ماه برای ماه آینده است. بدین معنا که آخر اردیبهشت، یارانه خرداد پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره پرداخت یارانه به دو میلیون ایرانی خارج از کشور نیز گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم تا اقدامات لازم را اتخاذ کنیم

کد خبر 134774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز