سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت دیروز در جریان مذاکرات مجلس اعلام کرد که در حال حاضر72.5میلیون نفر ایرانی یارانه نقدی دریافت می‌‌کنند.

محمدرضا فرزین در پاسخ به تذکر کاتوزیان نماینده تهران مبنی بر اینکه آمارهای ارائه‌شده در مورد تعداد افرادی که یارانه به آنها اختصاص می‌یابد دروغ است، گفت: آماری که بنده در مجلس ارائه کردم مستند به آمارهای مرکز آمار است که بر این اساس در حال حاضر72.5میلیون نفر برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند.

عادل آذر رئیس مرکز آمار نیز در توضیحی گفت: طبق ساعت‌شمار مرکز آمار تاکنون 75میلیون و 400 هزار نفر جمعیت کشور برآورد شده است که از این میزان طبق گزارش رسیده به بنده تا قبل از ساعت 12 امروز (دوشنبه) 73 میلیون و 600 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. هم‌اکنون نیز سامانه مرکز آمار برای ثبت‌نام باز است و با ثبت‌نام مردم این میزان افزایش می‌یابد. براساس این ارقام97.6درصد ایرانیان خواستار دریافت یارانه نقدی هستند.

اگر کل ایرانیان متقاضی دریافت یارانه نقدی را 74 میلیون در نظر گرفته شود با توجه به اعتباری که مصوب شده سهم هر ایرانی در ماه 45500 تومان خواهد شد. رقمی که هم‌اکنون در حال پرداخت است. به گزارش همشهری دیروز همچنین در خلال مذاکرات یارانه‌ای مجلس نماینده خمینی‌شهر در قالب تذکری اعلام کرد که براساس اظهارات مقامات دولتی، 2 میلیون ایرانی خارج‌نشین برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده‌اند.

کد خبر 134530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز