سخنگوی اقتصادی دولت شایعات درباره کاهش میزان یارانه نقدی را رد و افزایش میزان آن را تایید نکرد اما سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت از ارائه پیشنهادهایی جهت افزایش میزان یارانه نقدی خبر داده اما گفته است:

یارانه

هنوز دولت تصمیمی نگرفته است. شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت هم آب پاکی روی دست همه ریخت و به صراحت اعلام کرد: زمانی دولت قادر است میزان یارانه پرداختی به مردم را افزایش دهد که هم اصلاح قیمت‌ها با شیب تندتری انجام شود و هم برخی مردم از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند. در روزهای اخیر همزمان با بررسی منابع ناشی از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش سهم خانوار و دولت به 80 درصد برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال افزایش یا کاهش میزان یارانه نقدی حکایت داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روز گذشته وزیر اقتصاد درخصوص تغییرات میزان یارانه نقدی گفت: دولت فعلا برنامه‌ای برای افزایش یارانه نقدی پرداختی به مردم ندارد و شایعات مربوط به کاهش آن به‌شدت تکذیب می‌شود. دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها هم تاکید کرد:‌ میزان پرداختی یارانه‌ها به مردم به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا فرزین گفت: روند پرداخت نقدی به هر نفر 45 هزار و500 تومان امسال نیز ادامه خواهد یافت و درباره افزایش آن نیز پیشنهادهایی مطرح شده است اما دولت اکنون هیچ برنامه‌ای در این‌باره ندارد. وی افزود: البته این موضوع در حال بررسی است و هرگاه نهایی شد درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

افزایش قیمت جدید گاز نگران‌کننده نخواهد بود

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت از نهایی‌شدن قیمت جدید گاز خبر داد و بااشاره به‌اینکه این قیمت‌ها به‌زودی اعلام می‌شود، به فارس گفت: اطمینان می‌دهیم که افزایش قیمت نگران‌کننده نخواهد بود. فرزین در پایان تصریح کرد: این قیمت‌گذاری در چارچوب بسته‌های حمایتی است و قطعا به نوعی صورت می‌گیرد که فشاری بر خانوارها وارد نشود.

کد خبر 134633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز