دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: آمارهای ارائه شده در مورد 72 میلیون نفری که به آنها یارانه تعلیق می‌گیرد درست نیست و ظاهرا آنها برای رسیدن به هدف خاصی این مطالب را عنوان می‌کنند.

کاتوزیان حمید رضا

 به گزارش ایسنا، حمیدرضا کاتوزیان در جریان بررسی موارد اصلاحی لایحه بودجه در جلسه علنی امروز (دوشنبه 19 اردیبهشت) در تذکری گفت: اتفاقی در مجلس در حال رخ دادن است که مکانیزمی برای کنترل آن وجود ندارد؛ آمار و ارقام و اعدادی که امروز در مورد میزان افرادی که در جامعه یارانه می‌گیرند واقعیت ندارد و عده‌ای تلاش می‌کنند مجلس را دست بیندازند.

 وی افزود: رئیس کارگروه تحول اقتصادی در حالی عنوان کرد که 72 میلیون نفر در جامعه یارانه می‌گیرند که این آمار را در کمیسیون انرژی 40 تا 45 میلیون نفر عنوان کردند؛ آمارهای ارائه شده در جلسه امروز نادرست است، به طوری که در همان دوران اعضای کمیسیون انرژی با محاسباتی که انجام دادند به ارقام و اعدادی که آقایان می‌گویند نتوانستند برسند.

 رئیس کمیسیون انرژی افزود: در حال حاضر 50 میلیارد تومان پول صادرات برق به عنوان یارانه بین مردم پخش کردند که به نظر می‌رسد این اتفاقات برای رسیدن به هدف خاصی است.

 لاریجانی در پاسخ به این پرسش با تاکید بر اینکه مطالب عنوان شده به معنای تذکر نبود، گفت: این آمارها را دولت ارائه داده و نمی‌توان صحبت شما را به عنوان یک تذکر دانست.

کد خبر 134507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز