همشهری آنلاین: معاون حقوقی رییس جمهور گفت: با توجه به ادغام وزارت راه و ترابری در وزارت مسکن و شهرسازی دیگر نیازی به معرفی وزیر راه برای تصدی این وزارتخانه نیست.

فاطمه بداغی

فاطمه بداغی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت خاطرنشان کرد: قبل از اینکه فرصت قانونی برای معرفی وزیر راه به پایان برسد دولت بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه اقدام به ادغام وزارتخانه های مسکن و راه کرد که در این راستا وزیر مسکن وظایف وزارت راه را نیز برعهده گرفت.

وی افزود: ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه این اختیار را به دولت داده تا دو یا چند وزارتخانه را در وزارتخانه های دیگر ادغام کند به نحوی که تعداد وزارتخانه ها را از 21 به 17 کاهش دهد.

بداغی درخصوص رای اعتماد مجدد وزیر مسکن و شهرسازی خاطر نشان کرد: ایشان پس از بر عهده گرفتن تصدی وزارتخانه جدید نیازی به معرفی و رای اعتماد مجدد از مجلس ندارد چون قبلا ایشان یک بار این رای اعتماد را از مجلس گرفته است.

معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد: در قانون اساسی موارد ضروری اخذ رای اعتماد از مجلس برای وزرا معلوم شده است وتغییر ساختار و تشکیلات وزارتخانه ها دلیلی برای اخذ رای اعتماد مجدد برای وزیر سابق از مجلس نیست مگر اینکه دولت تصمیم داشته باشد در صورت ادغام وزارتخانه ها، وزیر جدید معرفی کند که در این صورت باید به مجلس برای اخذ رای اعتماد معرفی شود.

وی در پایان گفت: وظایف و اختیارات وزارتخانه جدید در کارگروهی در حال بررسی است تا عندالزوم به صورت لایحه ای تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

پیش از این مجلس نسبت به پایان مهلت قانونی تعیین سرپرست برای وزارت راه و ترابری به دولت تذکر داده بود. مجلس معتقد است براساس قانون برنامه پنجساله وزیر تعیین شده برای وزارتخانه ادغامی باید از مجلس رای اعتماد بگیرد.

 

کد خبر 134089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز