دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دستگاه آپارتمان سه طبقه ی 6 واحدی، به دنبال گودبرداری غیراصولی یک شنبه شب در خیابان سازمان برنامه واقع در بلوار فردوس فروریخت.

ریزش ساختمان

به گزارش واحد مرکزی خبر، فتح الله تیموری، معاون امور عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، تعداد کشته شدگان حادثه را تا آن زمان، یک دختر بچه ذکر کرد و گفت: دو مجروح نیز در همان ابتدا به وسیله اورژانس تهران منتقل شدند.

وی افزود: براساس گفته‌های ساکنان محلی، یک مادر و کودک هم اکنون زیر آوار هستند که ما به علت شکل ساختمان نمی توانیم از ماشین آلات سنگین استفاده کنیم و باید با وسایل اولیه و با دقت به جستجو برای یافتن آنها بپردازیم.

تیموری در ادامه گفت: ظاهرا در طی چند روز گذشته صداهایی در ساختمان شنیده می‌شده است که به همین دلیل به ساکنان ساختمان اخطارهایی داده شده بود.

وی افزود: همه ساکنان ضلع شمالی، محل را تخلیه کرده و فقط دو واحد از سه واحد ضلع جنوبی دارای سکنه بود که از آنها هم واحد طبقه اول از ساختمان خارج و فقط طبقه دوم در ساختمان گیر می‌کنند.

حبیب الله سامانیان، شهردار ناحیه 4 منطقه 5 نیز با اظهار تاسف از فوت یکی از ساکنان ساختمان گفت: شهرداری تعهدهای لازم را همواره اخذ می‌کند و در این مورد هم علاوه بر تعهدات در تاریخ‌های 24 و 25 بهمن سال گذشته در مورد ایجاد سازه نگهبان اخطار داده شده بود.

وی افزود: البته مالک سپرهای خاکی در کناره‌های دیوار و ساختمان‌های مجاور ایجاد کرد که من احساس می‌کنم، این سپر را بدون رعایت نکات ایمنی نازک کرده‌اند.

سامانیان تصریح کرد: با توجه به اخطارهای داده شده، صد در صد ناظر ساختمان قصور کرده است و شهرداری هم پی گیری قانونی و امور لازم قضایی را انجام خواهد داد.

براساس این گزارش، چند تن از شهروندان حاضر در محل نیز خواستار نظارت دقیق تر شهرداری در مرحله اجرای ساختمان برای پیشگیری از این گونه حوادث ناگوار بودند.

کد خبر 134479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز